ناوگان ششم آمریکا اعلام کرد: ناو «یو اس اس مونت ویتنی» حرکت خود را در جهت شمال به سمت دریای سیاه آغاز کرده است تا با متحدان ما در منطقه و شرکای ما در ناتو عملیات برگزار کند.

ناو «یو اس اس مونت ویتنی» عازم دریای سیاه شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از تاس نوشت: ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا امروز دوشنبه در پیامی اعلام کرد که ناو فرماندهی «یو اس اس مونت ویتنی» برای انجام عملیاتی مشترک با ناتو، به دریای سیاه رفت.

ناوگان ششم در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرد، نوشته است: ناو «یو اس اس مونت ویتنی» از ناوگروه ناوگان ششم، حرکت خود را در جهت شمال به سمت دریای سیاه آغاز کرده است تا با متحدان ما در منطقه و شرکای ما در ناتو عملیات برگزار کند.

پیشتر و در همین رابطه ناوگان ششم از برنامه های آمریکا جهت اعزام یک کشتی فرماندهی با افسران مقر فرماندهی ناوگان و نیروهای حمله و پشتیبانی نیروی دریایی ناتو به دریای سیاه، خبر داده بود اما تاریخ حرکت مشخص نشده بود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز طی سخنانی در همین رابطه گفت که اعزام کشتی‌های نظامی آمریکا به آب‌های دریای سیاه منجر به ایجاد ثبات در منطقه نشده و تنها کشورهای ساحلی دریای سیاه را به سمت اتخاذ سیاست‌های مقابله‌جویانه سوق خواهد داد.

لاوروف در خصوص حضور نظامی آمریکا در دریای سیاه گفت: نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه اتفاقی تازه نیست. ایالات متحده پیش از این، بارها به صراحت اعلام کرده است که برای ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه نیاز به ورود کشتی‌های نظامی خود به این آب‌ها دارد.

وی همچنین افزود: البته این اقدام چیزی به ثبات (منطقه) اضافه نمی‌کند. آمریکایی‌ها فعالانه در تلاش هستند تا کشورهای ساحلی دریای سیاه را که عضو ناتو هستند، به سمت اتخاذ چنین سیاست مقابله‌جویانه ای (در برابر روسیه) سوق دهند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو برای پاسخگویی به هرگونه تهدیدی که امنیت مرزهای این کشور را به خطر بیندازد، آمادگی کامل دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید