فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از دستگیری عاملان سرقت سنگ‌قبر کتیبه‌ای قبرستان قدیمی کوته‌مهر شهرستان بناب خبر داد.

سنگ قبر کتیبه ای قبرستان قدیمی بناب به سرقت رفت

عاملان سرقت  گنج در آذربایجان شرقی دستگیر شدند. گنج در قبرستان قدیمی روستای کوته مهر وجود داشت. گنج، مجموعه‌ای است که از اشیای با ارزشی تشکیل شده و معمولاً پنهان یا گم‌گشته است . گنج در دریاها و مکان‌های قدیمی وجود دارد. سارقان به همراه گنج ضبط شده به مراجع قانونی دلالت داده شدند.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سرهنگ کاظم داداشی صبح روز یک شنبه در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر وقوع سرقت از قبرستان قدیمی روستای کوته‌مهر از توابع شهرستان بناب، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی، محل موردنظر شناسایی و اقدامات لازم انجام شد.

دستگیری عاملان سرقت سنگ‌قبر کتیبه‌ای قبرستان قدیمی کوته‌مهر بناب

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: طی این عملیات، محل قبرستان قدیمی روستای کوته‌مهر شهرستان بناب به صورت شبانه‌روزی تحت نظر قرار گرفت و دو عامل سرقت سنگ‌قبر کتیبه‌ای از این قبرستان در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

او اظهار داشت: افراد خاطی به همراه سنگ قبر کتیبه‌دار ضبط شده به مراجع قانونی دلالت داده شدند.

داداشی گفت: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید