علت قطع سامانه کارت سوخت در جایگاه های سوخت در شهرهای مختلف و ایجاد ترافیک سنگین و صف های طولانی از خودرو در پمپ بنزین ها در مطلب زیر بررسی می شود.

دلیل قطع سامانه کارت سوخت حمله سایبری است؟

به گزارش سلام نو، گزارش های ساعت اخیر خبرنگاران ایسنا در سطح کشور حاکی از اختلالات در جایگاه های سوخت در شهرهای مختلف و ایجاد ترافیک سنگین و صف های طولانی از خودرو در پمپ بنزین ها و نارضایتی رانندگان و مسافران است. طبق این گزارش ها مراجعه کنندگان به جایگاه های سوخت با پیام «حمله سایبری ۶۴۴۱۱» بر روی صفحه دیجیتال پمپ ها مواجه می شوند.

طبق اظهارات مقامات رسمی ذیربط، سیستم سوخت رسانی در جایگاه های سوخت در تهران و سراسر کشور از ساعت ۱۰ بامداد امروز بدلیل حمله سایبری از سوی عوامل خارجی دچار اختلال و ۸۰ درصد جایگاه ها تعطیل شده و امکان سوخت گیری تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. مقامات مذکور تاکید کرده اند که سامانه پخش هوشمند با اختلالاتی در جایگاه ها مواجه شده و جایگاه ها را در سطح کشور از مدار خارج کرده است ولی خدمات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و زیربناهای حیاتی مربوطه صدمه ای ندیده اند. به گفته این مقامات کارشناسان هم اکنون در حین بررسی این حمله سایبری برای رفع مشکلات بوجود آمده در اسرع وقت و ممانعت از هرج و مرج در کشور هستند.

در عین حال عکس های دریافتی از رانندگان در اصفهان حاکی از این حمله سایبری نیز علیه بیلبوردهای دیجیتال در شاهراه های شهر با پیام های «بنزین مجانی در پمپ بنزین جماران» و «خامنه ای! بنزین ما کو؟» است.

در ارتباط با این حمله سایبری علیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران یک مقام مطلع در مکالمه تلفنی با خبرنگار ایسنا نارضایتی و عصبانیت خود از شرایط نامطلوب و غفلت غیرمسئولانه از زیربناهای کامپیوتری و مجازی در ارگان های دولتی که مستقیما در خدمت شهروندان هستند را ابراز نمود. بجای درس عبرت گرفتن از حملات سایبری متوالی در طی سال اخیر مثل حملات سایبری چند ماه پیش علیه شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی، و تدارک برنامه های عملیاتی دور از بازی های سیاسی ما فقط به تهمت زنی ادامه میدهیم تا روزی همین عوامل خارجی کشور را واقعا مختل کنند. این بازی های سیاسی و تهمت زنی ها را کنار بگذارید. رئیس جمهور و دولت جدید باید در اسرع وقت اقدام کنند. این مقام ارشد در اظهاراتش به حملات سایبری علیه زیربناهای حیاتی کشور که اخیرا شدت یافته اشاره نموده است.

دلیل قطع سامانه کارت سوخت حمله سایبری است!

پیرو انتشار خبری با عنوان «قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران و شهرستان‌ها به دلیل حمله سایبری» به نقل از ایسنا، در فضای مجازی به اطلاع کلیه مخاطبان می‌رساند چنین خبری از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر نشده و مطلب در حال انتشار به نقل از ایسنا در فضای مجازی جعلی است.
توضیحات تکمیلی متعاقبا در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید