قرار است دولت افراد فاقد مسکن را صاحب‌خانه کند، معلمانی که خانه ندارند نیز می‌توانند متقاضی دریافت مسکن باشند.

خبر خوش برای معلمانی که خانه ندارند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، آنطور که یکی از نمایندگان مجلس گفته قرار است معلمانی که مسکن ندارند در طرح دولت صاحبخانه شوند.

محمد سبزی چند روز پیش اعلام کرده که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تدابیری اندیشیده شده تا فرهنگیان فاقد مسکن نیز می‌توانند صاحبخانه شوند.

اگرچه این نماینده مجلس از خانه دار شدن معلمان در طرح اقدام ملی مسکن گفته اما دولت در حال حاضر در تکاپوی اجرای طرح جهش تولید مسکن است. این طرح را مجلس در دولت قبل تصویب کرد اما اجرای آن به دولت جدید واگذار شده و آیین‌نامه اجرایی آن را وزارت راه و شهرسازی دولت رئیسی تدوین می‌کند.

در این طرح قرار است در چهار سال چهار میلیون واحد مسکن ساخته شود، یعنی سالی یک میلیون واحد. وزیر راه در این خصوص توضیح داده که ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می‌برد. بنابراین قرار است در وهله نخست ساخت حدود دو میلیون واحد مسکونی شروع شود.

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین شرط دولت برای متقاضیان مسکن این است که فاقد مسکن باشند.

معاون وزیر راه نیز تاکید کرده که چهار شرط فاقد مسکن بودن، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، سابقه سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا و تاهل برای متقاضیان مسکن وجود دارد.

بنابراین فاقد مسکن‌ها چه معلم باشند، چه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و چه از گروه‌های دیگر اگر شرط تاهل، عدم استفاده از تسهیلات مسکن و سابقه سکونت را داشته باشند می‌توانند برای خانه در طرح اقدام ملی مسکن یا جهش تولید مسکن ثبت‌نام کنند.

البته از آنجایی که طرح اقدام ملی مسکن برای دولت روحانی بود و دولت رئیسی با شعار ساخت یک میلیون واحد مسکن آمد، احتمالا مسکن‌هایی که با نام اقدام ملی مسکن ثبت‌نام شده‌اند اما ساخته نشده‌اند به محض ساخته شدن توسط دولت رئیسی تحت عنوان طرح جهش تولید مسکن به مردم تحویل داده شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید