بهم ریختگی و شلختگی خانه تاثیرات بدی بر روی شما خواهد گذاشت، همچنین به چند دلیل مهم هرگز نباید اجازه دهید خانه خودتان بهم ریخته و شلخته بماند.

تاثیر عجیب بهم ریختگی خانه بر روی سلامت انسان

به گزارش سلام نو به نقل از نمناک ،قطعا می دانید که به هم ریختگی و شلختگی نمی تواند تاثیر مثبتی روی شما داشته باشد، زیرا یک مفهوم منفی از آن برداشت می شود. به همین دلیل در این قسمت از نمناک قصد داریم اثرات منفی به هم ریختگی و بی نظمی را به شما معرفی کنیم تا ترغیب شوید که مرتب تر زندگی کنید.

شلختگی باعث افزایش اضطراب می شود

فرض کنید که از یک روز طولانی و خسته کننده به منزل برگشته اید؛ با خانه ای مواجه می شوید که کاغذ هایتان روی زمین ریخته، فنجان هایتان شسته نشده و نیمه کاره روی میز قرار گرفته و هزاران چیز دیگر در گوشه گوشه منزل قرار گرفته است. در واقع برگشتن به چنین خانه ای نه تنها حس آرامش و راحتی را القا نمی کند، بلکه ترس و وحشت را در شما ایجاد می کند.

شلوغی بیش از حد تحریک کننده است

محیط اطراف ما تاثیر زیادی روی احساس و تفکر ما دارند. ما باید محیط را به گونه ای در بیاوریم که به ما انگیزه کار بدهد و محرک عصبانیت مان نباشد اما شلختگی و بی نظمی می تواند عاملی برای تحریک اعصاب باشد و باعث شود که خیلی زودتر کلافه شویم.

شلوغی باعث ایجاد حس خجالت و گناه می شود

هنگامی که متوجه این بی نظمی و به هم ریختگی می شویم، کمی از خودمان شرمنده خواهیم شد و احساس گناه می کنیم که چرا مرتب زندگی نکردیم و آشفتگی ها را از بین نبردیم. هر زمان که شما به هر قسمت از این آشفتگی نگاه کنید، در درون تان انرژی منفی ایجاد می شود که یک حس گناه و شرمندگی را در شما تشدید می کند.

دچار استرس میشوید

به هم ریختگی به شما استرس می دهد، زیرا مدام یادآوری می کند که کار های نکرده دارید. به هم ریختگی مدام سیگنال هایی را به مغز می رساند که کار های شما هنوز تمام نشده است و در نتیجه کار زیادی برای انجام دادن دارید و همین استرس تان را تشدید می کند و باعث کلافگی می شود و شما هم کاری از دستتان برنمی آید، جز این که همان لحظه اقدام کنید یا کارهای تان را به تاخیر بیندازید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید