یک گاو وحشی پیش از دریافت واکسن به طرز وحشتناکی به واکسیناتور همدانی حمله کرد و به او آسیب رساند.

حمله گاو عصبانی به واکسیناتور پیش از تزریق واکسن در همدان

به گزارش سلام نو، مدیرکل دامپزشکی استان همدان از وقوع یک مورد حادثه در حین کار برای یکی از واکسیناتورهای مجموعه دامپزشکی خبر داد و گفت: "داوود روحانی" واکسیناتور متولد دهه ۶۰ بوده که قبل از تعطیلات حین واکسیناسیون دام‌های سنگین در یکی از روستاهای همدان مورد حمله یکی از گاوها قرار گرفت.

دکتر محمودرضا رسولی  اظهار کرد: این واکسیناتور مورد حمله گاو قرار گرفت و از ناحیه پا چندین مرتبه با ضربه‌های سنگین گاو مواجه شد که خوشبختانه در حال حاضر وضعیت وی بهتر از روزهای قبل است.

حمله گاو به یک همدانی

وی با بیان اینکه دامپزشکان تمامی اصول ایمنی و بهداشتی را در حین کار باید رعایت کنند، تصریح کرد: این افراد به عنوان سربازان گمنام در عرصه تأمین سلامت غذایی جامعه هستند و در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان هستند.

وی با بیان اینکه "تب کریمه کنگو" در دام‌ها بدون علائم است، اظهار کرد: دامپزشکان باید تمامی اصول بهداشتی را رعایت کنند و هنگام بررسی فیزیکی و معاینه دام باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در حیوانات بدون علامت است.

دکتر رسولی به "تب بروسلوز" اشاره کرد و گفت: این بیماری که تحت عنوان "تب مالت" نام دارد از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که باید دامپزشکانی که در ارتباط مستقیم با دام هستند به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی با بیان اینکه دامپزشکان در معرض گزش حیوانات هستند و در نتیجه احتمال انتقال ویروس "هاری" در این افراد وجود دارد، گفت: تمامی آموزش‌های حفاظت فردی به افراد داده شده که چگونه مراقبت‌های فیزیکی و بیولوژیکی باشند.

وی در پایان تأکید کرد: با رعایت امنیت زیستی و حفاظت فردی می‌توان موارد حوادث کار را به حداقل رساند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید