امروز خبری مبنی بر کشتار مرغ های تریاکی در کشور در شبکه های اجتماعی منتشر شد که پشت پرده این خبر برملا شد.

ماجرای کشتار مرغ های تریاکی در کشور چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، امروز خبری مبنی بر این که در گوشت مرغ مواد مخدر تریاک وجود دارد در شبکه های مجازی دست به دست شد. این خبر از قول علیرضا رفیعی پور به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی ایران نقل قول گردید. در این خبر آمده است که اکثر مرغداران قبل از سربریدن مرغ ها، در آب مصرفی آنها تریاک می ریزند تا مرغ ها دچار یبوست شده و وزنشان بالا برود.

همچنین به این موضوع اشاره شده است که دلیل اینکه مردم در تهران و شهرستان‌ ها بعد از مصرف مرغ احساس رخوت می‌ کنند، وجود تریاک در گوشت‌ های تولیدی است.

این خبر یک خبر جعلی است

این در حالی است که با پیگیری های رکنا مشخص شد که این خبر برای بیش از ۲ سال گذشته است و همان زمان نیز تکذیب شده است. همچنین قابل ذکر است که علیرضا رفیعی پور، از سال ۹۶ تا اردیبهشت سال ۹۹ به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور منصوب بوده است و پس از آن تا به امروز ریاست این سازمان برعهده دکتر علی صفر ماکنعلی است.

محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی، در گفتگو با رکنا گفت: این حرف رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیست. خبر مربوط به دو سال و نیم پیش است و همان زمان هم تکذیب شد. افرادی هم که در این خبر نام برده شده اند، هم اکنون در اتحادیه حضور ندارند.

وی افزود: این خبر یک خبر جعلی است و فقط برای برهم زدن اذهان عمومی منتشر شده است. هیچ مستند بیولوژیکی و علمی درباره این خبر وجود ندارد. لذا به شدت تکذیب می شود.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی در آخر تاکید کرد: سازمان دامپزشکی در کلیه کشتارگاه ها حضور دارد و کشتارگاه ها هم افت لاشه می زنند. در دستگاه گوارش مرغ یک معده وجود دارد. خوراکی در خود نمی تواند نگهداری کند و لذا این خبر از اصل جعلی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    خدا بهمون رحم کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید