رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از کشف یک قلاده لاشه سیاه گوش در این شهرستان خبر داد.

عکسی دردناک از کشف لاشه یک قلاده سیاه گوش در خلخال

امین شکوری روز جمعه  افزود:  با توجه به اینکه این‌گونه نادر اکثر فعالیت خود را جهت تامین شکار صبح زود و شب هنگام انجام می‌دهد احتمالا در هنگام عبور از جاده در مسیر جاده دهستان لمبر (در بخش مرکزی) با خودروهای عبوری برخورد و تلف شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، وی با بیان اینکه جثه سیاه گوش از گربه وحشی بزرگتر بوده و گاهی با پلنگ اشتباه گرفته می‌شود، اظهار کرد: این حیوان دارای دم کوتاه حدود ۱۵ الی ۲۰سانتی متر،دست و پای بلند و کشیده و دارای موهای سیاه رنگ بلند در انتهای گوش ها و در تمام بدن خال های بزرگ و کوچک توپر قهوه ای می باشد .

وی اضافه کرد:پراکنش این حیوان مناطق آذربایجان بوده  و در منطقه‌ای بین خلخال و شهرستان کوثر مشاهده و گزارش شده  است.

او اظهار کرد: بیشتر تغذیه این حیوان از پستانداران کوچک مثل موش تا بزرگ جثه مثل گراز ،روباه،خرگوش بوده و در مناطق جنگلی به گوزن نیز حمله می‌کند، حمله این حیوان به احشام نیز در مناطق مختلف خلخال  گزارش شده است.

شکوی گفت: مشاهده انواع گربه سانان از جمله پلنگ و سیاه گوش در مناطق حفاظت شده و آزاد خلخال حاکی از امن بودن منطقه برای ادامه زیست این گونه حیوانات وحشی نادر و در معرض انقراض است .

به گفته وی، شهرستان خلخال بخاطر شرایط توپوگرافی خاص و کوهستانی بودن دارای گونه‌های جانوری ارزشمند همچون پلنگ،سیاه گوش، کفتار،خرس ،گرگ، گراز، روباه و سایر حیوانات وحشی بوده و برابر اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت و حراست از محیط زیست و این گونه های ارزشمند وظیفه عمومی تلقی می‌شود .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال  از اهالی و دوستداران محیط زیست خواست تا  هرگونه تعارضات زیست محیطی از جمله شکار غیر مجاز، تخریب و تصرف، آتش سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی وزیستگاه‌های حیات وحش را به شماره 1540روابط عمومی اداره کل محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید