یک فعال سیاسی اعلام کرد که اگر نمایندگان مجلس طرح قانون بهای تمام شده مسکن را به تصویب برسانند قیمت مسکن ۴۰ - ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت.

خبر مهم درباره بازار مسکن / ریزش قیمت مسکن تا ۸۰ درصد

به گزارش سلام نو به نقل از مه شو،  قیمت مسکن ۸۰ درصد کاهش می یابد. اگر نمایندگان مجلس طرح قانون بهای تمام شده مسکن را به تصویب برسانند قیمت مسکن ۴۰ - ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت. قیمت مسکن مهمترین دغدغه مردم ایران است. آیا قیمت مسکن سقوط می کند؟

کاهش ۸۰ درصدی قیمت مسکن

مجید گودرزی - فعال سیاسی می گوید : اکنون در بسیاری از شهرهای ایران تمام حداقل مزد کارگری کفایت اجاره یک واحد مسکونی را ندارد. برای خرید هم تمام عمر هم وطنان کفایت کارکردن و خرید خانه را ندارد.مسکن یک بحران ملی است و باید به یک مطالبه ی تبدیل شود.بیش از ۱۱۰ سال از افتتاح نخستین مجلس شورای ملی می‌گذرد، اما دریغ از یک مصوبه جهت قانونمند کردن قیمت‌گذاری مسکن.

اکنون بی‌قانون‌ترین و رها شده‌ترین بخش در کشور مسکن است. اگر مالکی نرخ هر متر مربع از ملک خود را یک میلیارد دلار هم تعیین کند از نظر قانونگذار نه مرتکب گرانفروشی شده و نه مستاجر و یا خریدار امکان شکایت دارد.

ما به نمایندگان مجلس که ادعای انقلابی گری دارند، پیشنهاد تصویب قانون بهای تمام شده ی مسکن را داده‌ایم. که بعید میدانیم جسارت اینکار را داشته باشند.

اگر این طرح مصوب نشود، ساخت ۴ میلیون واحد هم تاثیری در کاهش قیمتها ندارد. چرا که هم اکنون هم مسکن مهر با چند آگهی کاذب دور از از دسترس مردم قرار گرفته است.

اگر این طرح مصوب شود، نرخ مسکن بین ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت و چالشی بعنوان مسکن نسل فعلی و نسلهای بعدی نخواهند داشت.

اکنون میانگین نرخ مسکن در تهران ۳۱ میلیون تومان ( البته ما آمار بانک مرکزی را قبول نداریم) و میانگین ساخت هر متر آپارتمان ۵ تا ۷ میلیون تومان است. از آنجا که بیشتر مشارکتهای ساخت ۵۰ درصدی است، میتوان نتیجه گرفت نرخ زمین هم به اندازه هزینه ساخت است.

با این حساب سود سازنده و هزینه مجوزات سبب افزایش ۱۲۰ تا ۲۱۰ درصدی نرخ مسکن می‌شود.

 یک آپارتمان عموما طی شش ماه ساخته می‌شود ( که البته زمان بسیار زیاد و نامعقولی است)، میتوان نتیجه گرفت آنچه باعث رکود کمرشکن و تورم لجام گسیخته ی مسکن شده است مطالبه ی سود سالیانه ی ۲۴۰ تا ۴۲۰ درصدی سازندگان است.

قیمت مسکن در تهران با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال

براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌ مسکن های مختلفی را می‌بینیم در این گزارش سعی کردیم از هر منطقه ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۳۰ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کنیم.

توجه کنید که قیمت‌ مسکن بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

قیمت مسکن

مردم برای قیمت مسکن نگرانی نداشته باشند

: «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی در پیام توئیتری با توجه به قیمت مسکن نوشت: قانون جدید (قانون جهش تولید مسکن) به ما اجازه خوبی داده است که در آن زمین، وام و کمک‌های مناسب به مردم ارائه دهیم تا صاحب خانه‌ای مناسب و در خور شأن یک ایرانی شوند.

وی تاکید کرد: خدمتگزاران شما در وزارت راه و شهرسازی شبانه‌روز تلاش خواهند کرد که مردم نگرانی در خصوص مسکن خود نداشته باشند.

گفتنی است، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری از تدوین طرح ویژه مسکن خبر داده و گفته است: ساخت سالیانه یک میلیون دستگاه مسکن در دستور کار خواهد بود. هم‌زمان مجلس نیز طرح حمایتی با عنوان جهش تولید مسکن تصویب کرد که پشتوانه اجرای طرح دولت است.

در همین زمینه کارشناسان به عقب‌ماندگی سالیانه ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور اشاره می‌کنند و این عامل را بانی افزایش قیمت مسکن در کشور میدانند : ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، در صورت تامین زمین و منابع مالی، قابل اجرا است و در کاهش قیمت مسکن کمک می کند.

وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر نیز گفته بود، توانایی لازم برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال وجود دارد و می‌توان در طول دوره این دولت، چهار میلیون مسکن را عرضه کرد. امیدواریم با اجرای این امور قیمت مسکن کاهش یابد.

پیش بینی قیمت مسکن در دولت جدید

 محمود اولاد، کارشناس مسکن به این مساله اشاره کرد که برای ارزیابی وضعیت قیمت مسکن در چهار سال آینده باید در نظر داشت که مشکل اساسی بخش مسکن نیست؟ تاکید کرد:مشکل اساسی ما این است که متقاضیان واقعی مسکن، در برنامه‌های اجرایی صاحب مسکن نمی‌شوند.

وی در توضیح این مطلب افزود: در حقیقت بخش مهمی از برنامه‌های اجرایی تاثیری بر وضعیت زندگی دهک‌های پایین درآمدی یعنی دهک نهم و دهم ندارد. به عنوان مثال پس از گذشت ۱۴ سال از اجرای طرح مسکن مهر، می‌توانید وضعیت این دو گروه درآمدی را در حوزه مسکن رصد کنید. به گفته وی پروژه مسکن ملی و حتی تخصیص زمین‌های شهری نیز با همین مشکل روبروست.

وی با اشاره به اینکه دخالت دولتی در بخش مسکن، امر پذیرفته شده‌ای نیست، گفت: پروژه مسکن مهر عملا با ثبت‌نام نزدیک به چهار میلیون متقاضی آغاز شد اما کم‌کم با اعلام شرایط واجدان شراط تعداد متقاضیان محدود شد و در نهایت دو میلیون متقاضی واجد شرایط شناخته شدند.

او با اشاره به اینکه با گذشت ۱۴ سال از آغاز طرح مسکن مهر هنوز این پروژه به طور کامل به پایان رسیده است، افزود: یکی از مهمترین مشکلات موجود این است که تصور ما از مسکن تصوری اشتباه است.

 اولاد در توضیح این مطلب ادامه داد: تصوری که از مسکن وجود دارد چهاردیواری است که در هر مکانی می‌توان آن را ساخت. به عنوان مثال می‌توان وسط کویر خانه ساخت و به مردم تحویل داد این در حالی است که مسکن با شهریت و زیرساخت شهری معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

او با اشاره به برداشت‌های کنونی از مساله مسکن‌سازی ادامه داد: با هدف امکان‌پذیر شدن ساخت مسکن است که موضوع صفر شدن قیمت زمین مطرح می‌شود و اتفاقا زمین‌هایی در اطراف شهرها انتخاب می‌شود که زمین‌های بیابانی و بایر است اما نکته اینجاست که قیمت این زمین‌ها تا وقتی صفراست که هنوز ساخت و سازی در آن صورت نرفته و ما به سرعت با افزایش قیمت مسکن و قیمت زمین در همین مناطق نیر روبرو می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه برنامه دولت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است، گفت: برای اینکه بزرگی کار درک شود من به یک مضوع اشاره می‌کنم. کلان شهر بزرگی مانند مشهد دارای یک میلیون واحد مسکونی است. درست است که این یک میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور توزیع می‌شود اما به طور تجمیعی شهری مانند مشهد در هر سال قرار است در کشور احداث شود.

این کارشناس ادامه داد: ساخت یک میلیون واحد مسکونی تنها به ساخت همین یک میلیون محدود نمی‌شود. در حقیقت در هر شهر تنها ۲۵ درصد فضا خانه‌سازی می‌شود و ۷۵ درصد فضا در اختیار معابر، فضای سبز و دیگر امکانات شهری است. نکته مهم اینجاست که ساخت یک میلیون واحد مسکونی به زیرساخت آب و برق و گاز و دیگر موارد نیاز دارد.

 وی با اشاره به کمبود برق در شرایط کنونی گفت: مگر می‌شود خانه ساخت اما مشکل کمبود برق را برطرف نکرد. موضوع اینجاست که ما در تامین برق صنعتی در حال حاضر مشکل داریم و اگر کارخانجات ما بخواهند با تمام ظرفیت کار کنند، با کمبود روبرو می‌شوند. از سوی دیگر وقتی سیمان و فولاد با کاهش تولید روبرو هستند و افزایش قیمت را تجربه می‌کنند، مگر می‌شود به ایجاد ثبات در قیمت ساخت مسکن فکر کرد.

 وی نتیجه گرفت: موضوع و مساله مهم ایجاد ثبات اقتصادی، حل مشکل تورم و به راه انداختن قطار اقتصاد و تجربه رشد ثبت اقتصادی است در غیر این صورت نمی‌توان به حل بحران مسکن در ایران امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه حل مشکل مسکن در ایران نیازمند اصلاح برداشت ما از موضوع مسکن است، ادامه داد: اخیرا در اخبار گفته شده است که شاخص دسترسی به حدود ۶۹ تا ۷۰ سال رسیده است و در واقع افراد با متوسط درآمدی ایران، ۶۹ سال طول می‌کشد تا خانه‌دار شوند؛ گفتنی است که شاخص دسترسی از طرق مختلفی محاسبه می‌شود و عده‌ای پس‌انداز را در محاسبه آن در نظر می‌گیرند و عده‌ای نیز کل درآمد را در نظر می‌گیرند و قیمت یک واحد مسکونی معمولی را تقسیم بر درآمد سالانه فرد می‌کنند و کل درآمد را در نظر می‌گیرند اما من شاخص دسترسی را بدون پس انداز در نظر می گیرم.

وی در ادامه گفت: اگر قیمت یک واحد مسکونی معمولی ۷۰ تا ۸۰ متری را در نظر بگیریم و بر درآمد سالانه افراد تقسیم کنیم به رقم‌های عجیبی می‌رسیم اما اگر فرد ۵۰ درصد درآمدش را پس‌انداز کند و بعد وام بگیرد و باز هم ۴۰ سال با خرید خانه فاصله دارد این در حالی است که عمده کار افراد بیش از ۳۰ سال نیست و در نتیجه عمر انتظار برای خرید خانه از دوره کاری یک شاغل فراتر رفته است.

اولاد در ادامه افزود: اما چه اتفاقی افتاده است که شاخص دسترسی به اینجا رسیده است. تمرکز غالبا بر قیمت مسکن است در حالی که باید دید برای درآمد خانوار و قدرت خرید چه اتفاقی افتاده است.

وی در توضیح این مطلب افزود: درآمد واقعی افراد از سال ۸۵ به این طرف کاهش یافته چرا که نرخ رشد اقتصادی کشور متوسط صفر و یا منفی بوده است و حتی طبق محاسبات مرکز پژوهش‌های مجلس، درآمدهای سرانه واقعی ما از سال ۹۰ تاکنون ۳۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

اولاد ادامه داد: گفتنی است که این کاهش درآمد سرانه برای همگان یکسان نبوده است و قشرهایی که دسترسی به قدرت و ثروت داشته‌اند، از فضای تحریم استفاده کردند و رشد درآمد خیلی خوبی را تجربه کردند اما مردم عادی و گروه‌های پایین افت درآمد بیشتری داشته‌اند و در نتیجه وضعیت برای آنها دشوارتر شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۹۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 28
  • ناشناس IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    قیمتهای خانه هر کی به هر کیه دربدر فقط مردم
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    بجای دادن طرحهای فضایی بهتر است مثل تمام دنیا ابزارهای تنظیمی مثل مالیات سالانه مسکن و مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر مجموع درآمد را تصویب و اجرا کنید ولی نه با سرعت لاکپشتی موجود.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    حرف دل تمام مستاجران را بیان کردید تمام مستضعفان ولی کو گوش شنوا مگه این رانتها میگذارند کار اونجوری که قانون اساسی گفته پیش برود واقعا جای تاسف داره
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    واقعاً همینطور است عمر ما کفاف خونه دار شدن نمیده یه فکر ی به حال ما بکنید
  • پوران میرقباد IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    این زیاده گویی هاردی ازماببچاره دوانمیکنه وقتی پول ندارم باچی چمدان پول دنباله خریدخانه باشم
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    اگر اطلاعات ندارید نظر ندید لطفا
  • سرباز وطن IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    بخدا این ...که سراز هیچ چیز ساخت در نمیارن واسه چی میارید نظر بدن.. آخه یه آپارتمان تو ۶ ماه ساخته میشه!!؟ بعد سود ۴۰۰ درصدی!!!؟؟؟ خدا شفابده....
  • مهدی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    از واقعیت تا فروش زمین تا آسمونه خودم تو کار ساختمانم واقعا قیمتها غیر واقعیه وکشور قطعا اسیب می بینه . آقای پولدار چرا تو خوب زندگی کنی و نزاری دیگران زندگی کنن بخدا سنها محدوده وخیلی زندگی کنی ۹۰ ساله این همه می خوای چکار بقیه گناه دارن
  • عباس کاظمی اوغاز IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    وقتی که یک مردیازن۴میلیون بالاترین حقوقش درمشهدباشه و۳تابچه داشته باشه ومستاجرباشه بنظرم بایدفقط به مرگ فکرکنه خانه داری برای ماشده یک روئیاشایدتا۸سال پیش میشدخانه ای قسطی خریداماحالادیگه عمرا .نمیشه حتی بااین دستمزدهاقسط داد
  • ناشناس IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    هر جا خودش ذینفع باشن از گرانی لدت هم میبرن .
  • بهنام IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    دم این فعال سیاسی گرم . حرف دل مردم رو زده ترکیه هم همینجوره . کسی نمیتونه قیمت نجومی برای یک خانه تعیین کنه . سقف قیمت مشخصه . خریدار هم خیالش راحته که کلاه نرفته سرش اگر این قانون رو بگذارند منافع کله گنده ها به خطر می افته . باید نماینده های انقلابی که دغدغه مردم رو دارند وارد عمل بشن
  • محمد IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    سلام بخداهمین طورتاچندسال بایدکارکنیم تا یک مترزمین بگیریم ۸۰سال بایدکارکنیم تایک مترزمین بخریم من الان ۲۵ سال مستاجرم کی میتونم بااین قیمت خونه بخرم فکرمردم باشید
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    انشاء الله که راست باشه
  • کوروش IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    وای بر ما که نماینده مجلس و فعال سیاسی به اندازه یک دانش آموز دببرستانی هم اقتصاد و عدد و رقم را نمی داند !...در اقتصادی که در سه سال تورم 300 درصدی داشته چگونه بخش مسکن می تواند تافته جدا بافته بوده و تاثیر نپذیرد ؟؟؟
  • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    این آقایی که این حرف زده انگار خارج از کشور زندگی میکنه و خبر از ایران ما نداره که هیچ قانونی وجود نداره چون قانون گذارای ما همه در راس دلال نشستن و سود در نهایت به جیب مبارکشون میره
  • شهیاد IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    مسکن 10برابر شده راهی که باید درعرض صد سال میرفت درعرض دو سه سال رفت و مردم عادی با این قیمتها تاصدسال دیگه نمیتونند مسکن بخرند فقط دلال و سوداگر میخره
  • مهدی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    بله واقعا اگر نصف این مقدارم تولید بشه کافیه تا ارزانی اتفاق بیفته اگر وارداتم آزاد بشه خصوصا خودرو که در کشوره ما برای قیمت گزاریه انواع اجناس مرجع حساب میشه اونزمانه که همه چیز ارزان میشه انشالله
  • کامران RU ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    اره خوب واسه دور بریای خودشون ک کارمندن در شان اونا نیست که مستاجر باشن وام میدنبهشون ضامن هم ک فراوان دارن خداشکر انهایی هم ک شغل ازاد دارن برن بهشت زهرا منظورشون واقعا همین بود
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    عمو والا بلا نکنید این کار را حرف فایده ای نداره عمل لازمه
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    ببینیمو تعریف کنیم
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    تونوشته هاتون یه اگروجود داره نگران نیستیم چون خوابشم نمیبینیم خدابهتون سلامتی بده بعدخدا شاید کاری بکننین بعدخداتنهاامید مردم آقای رءیسی
  • کارشناس IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    شلیک بر اقتصاد کشور با شروع به ساخت مسکن دولتی ....خدا رحم کنه
  • عارف IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 1
    واقعا ساخت ۱ میلیون مسکن در سال فایدای ندارد به جز اینکه در مجلس قانونی تصویب کنن که هزینه ساختن هر متر مسکن مثلا ۱ ملیونها ۱۰ درصد به این مبلغ برای فروش گذاشته بشه نه ۱۱۰۰ درصد اینجوری از سرمایه گذاری و احتکار و فساد جلوگیری میشه سپاسگزارم
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    خداکنه اینجوری باشه خیلی ها وعده دادن وگفتن خودروارزون میشه الان وحشتناک رفت بالا قیمت مسکن وقتی میادپایین که مصالح ساختمانی وآهن آلات وزمین بیاد پایین همه روبه افزایش هستن وهروقت شنیدیم یه چیزی ارزون میشه دقیقا ده برابرشد
  • یحیی IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    با سلام دوست عزیزی که پیشنهاد دادید و فرمودید یک سازنده شش ماهه یک ساختمان را می‌سازد و به سود 120الی 240درصدی می‌رسد اولا شش ماه فقط شهرداری و نظام مهندسی بالا پایینت میکنن از پله ها و هر روز با یک قانون بی اساس و بی پایه شگفت زده میشوی از این همه اشتباه مدیریتی ثانیا اگر قرار بود طی شش ماه 240درصد سود کنند که همه سازنده می‌شدند ثالثا عزیز برادر با این همه گرانی و تورم و رکود بازار مسکن بیایید بنشینید دردودل سازندگان را بشنوید سرتان سود خواهد کشید بعضی از مناطق وجود دارد که سود سازنده به 20درصد هم نمیرسه و اینکه ساختمانی که متری 31میلیون به فروش میرسد متری 6میلیون خیلی بیشتر هزینه دارد چون متریال بسیار قوی دارد التماس تفکر
  • شیر دل IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    بنام خدا به نظر من باید از شیر مردانی در تمام زمینه ها استفاده کنید که جز از خدا از کسی دیگر ترس نداشته باشند وکار را اجرا کنند وبه داد مردم برسن ...شهادت امام رضا عیله السلام را به عشقان واقعی تسلیت میگم .حرف با عمل درسته تمام خراب کارهای دولت قدیم به دوش دولت جدید افتاده امیدوارم دولت جدید باتوکل به خدا موفق بشه
  • امیر IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 1
    به چین نفت صادر شود چین برای ایران با مصالح خودش و استفاده از کارگر ایرانی مسکن تحویل بدهند مطمئن باشید قیمت مسکن کمتر ازنصف خواهد شد همین طور اجاره نیز نصف میشه دلاری هم بخاطر تحریم جابجا نمی شود
  • ارش IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    همه جا باید یک قیمت باشد مثل قدیم
  • حسن IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    گرانی خونه از همه ی دردهای ملت بیشتر کارد به استخوان ملت زده!!!! بدادم مردم برسید!!!
  • علی لاپکی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    با اهدای سلام خدمت مسوولان وزارت کشور عزیز (اولاد) درست گفته است باید جلو تورم و گرانی ها را بگیرید تا جوانانی که خودشون کار می کنند بتوانند خونه ای کوچکی برای خود درست کنند وادمه ب زندگی مشترک یعنی متاهل بودن فکر کنند چون الان کسی مخصوصا خونه نداشته باشد زن بهش نمی‌دهند ونسل ایران هم کم میشه وخلا صه این طور بگم نسل جوانان منقرض میشه خودتو ن فکر کنید یک زوج جوان با 200ملیون وام که بگیرند عروسی بزنند با این بدهی دیگه می‌توانند به خونه دار شدن یا بچه دار شدن فکر کنند الان یک تلویزیون شده 20،ملیون ویخچال شده 40ملیون اگر اینجوری پیش بره کشورمون نابود میشه اگر سیمان بشه دونه 10یا 15 هزار تومان بدست مصرف کننده برسه و قسط وام ازدواج بشه 1یک ملیون تومان جوانان سالم می‌تواندکارکنند و صاحب خونه و بچه بشونه نصف مشکل کشور مون حل میشه و نصف کمی می‌ماند که زیر کوشش کمیته امام خمینی (ره) وبهزیستی هستند وتعداد کمی از کار افتادی دارند آنها را دولت براشون درست کنه بده واز کمیته که یا بهزیستی هستند ویا از سهام عدالت شون ویارانه شون کم کند ازحقوق شون به شرط اینکه یا گرونی کم کنند یا ارزش پول کشورمون بالا
  • محمدظریف IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    در مورد مسکن قانونی وجود ندارد هر کس هر کاری دلش بخواهد انجام میشود فقط یک جا که نیاز مردمه قانون ترافیکیه که موبه مواجرا میشه تا بابای ملت در بیاد
  • ولدی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام از مسئولان جمهوری اسلامی ،خصوصا مجلس و جناب رئیس جمهور ،تقاضا داریم که خودشان را جای کسانی که خانه ندارند قرار دهند،آیا کسی می‌تواند حتی یک آپارتمان ۸۰متری بخرد و کارگران وکارکنان حتی سی سال هم خدمت کنند حتی حقوق خود را کامل نگهداری کنند نمی‌توان یک منزل آپارتمانی خریداری کرد،و هرکس هرقیمتی روی منزلش می‌گذارد ،کسی نیست در این مملکت پیگیری کند ،لذا خواهشمندیم ،دستوری یا طرحی تصویب کنند که منزل حداقل ۸۰درصد کاهش یابد و قانونگذاران موضف باشند که قیمت ملک مشخص باشد ،به نظر من اگر این کار انجام ندهند جامعه تاب آوری زیادی ندارد و در موقعیت نه چندان دور مردم از حکومت گلمندیشان چند برابر می‌شود و سودجویان و غربگرایان، وطن فروشان وووو از این موقعیت سواستفاده میکنند وباعث ناآرامی در جامعه میشوند،لذا خواهشمندیم هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید ،تا هم مردم هم خدا مسئولین راضی باشد.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    دست به یکی کردین از رسانه تا حکومت هیچکدوم حتی یک کلمه راست نگین. ب زودی
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    مسکن هیچ وقت ارزان نشده و نخواهد شد هر کس منتظر ارزانی باشد کلاه سرش رفته و نبایستی وقت را تلف کرد سریعا اقدام به خرید کنید حتی شده در روستاهای دور دست .
  • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    همه میدونن قیمت ساخت چند در میاد اگه دولت محترم قوانینی و پولی که شهرداری برای مجوز ساخت میگیره لغو کنه حرف شما درست وگرنه نه برای کر بگو ونه برای کور برقص بقیه حرفها و قوانین باد هواست
  • آرکیا شریفی مقدم IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    وقتی مسکن زیاد ساخته بشه و خانه زیاد باشه قیمتش هم مناسب وارزانه به امید روزی که بتوان یک خانه ۵۰متری دویست الی دویست وپنجاه میلیونی خرید انشائلا توهمه شهرها ازجمله پایتخت
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    مطنا دخالت کنید قیمت سه برابر می شه. اگر قیمت را دستوری کنید کدام نادانی در این بازار سرمایه گذاری می کند ممکن است در کوتاه مدت قیمت اندکی پایین بیاید ولی در ادامه چند برابر می شود لطفا بفرماید از کدام قیمت گذاری دستوری به نتیجه رسیده اید نمی توانید قیمت ها را کنترل کنید شما کاش می فهمیدی قانون عرضه و تقاضا و کنترل تورم را
  • املاکی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد
    • علی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      شتردرخواب‌بیندپنبه‌دانه‌گهی‌لف‌لف...
  • انا IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    اگه اینکارو بکنید مردمم نمیرن تو کشورای دیگه پولاشونو بدن خونه بخرن. سرمایه‌هاشونو میبرن یه جای دیگه رو اباد میکنن بخدا زیر بار اجاره موندیم من خودموزن سرپرست خانواده هستم. دیگه نمیتونم. این وام رو هم که نمیدین سایتا بسته‌است کلا
  • عباس IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    دم ساقیتون گرم .آخه 80درصد کاهش با چه منطقی همچین حرفی میزنید.
  • امیر IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    تا آن بالابها هستند امکان ندارد چیزی را تسبیب کنند که به منفعت نباشد قشر پایین جامع هم که نمی تواند کاری کند
  • دکتر حقیقی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    مشکل ما این فعالان سیاسی !!!! هستند که الفبای اولیه اقتصاد. و صد البته سیاست را نمی فهمند . و به همین علت هست که تو واکسن و .... صدقه بگیر اول جهان شدیم .
  • شهروند IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    3 0
    چرندیات مصالح گرون میشه بدون شک قیمت تمام شده مسکن بشدت رشد خواهد کرد .
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    درهیج جای دنیا تعیین قیمت برای مسکن توسط دولت نداریم وچنین چیزی عملی نیز نخواهد شدعمده قیمت مسکن از بابت زمین است ودرجاهی خوب که نمی توانید زمین تولید کنید اگر اینکار رو بکنید که مردم برابر قیمت گذاری دولت ملکشون رو نمی فروشند ودر نتیجه با بحران مواجه خواهیدشد بجای این حرفها زمین و مصالح ارزان در اختیار بگذارید تا بی مسکنها دارای مسکن شوند
  • سامان IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    اینها حرف بیخودیه. جدا مردم را چی فرض کردید ببو
  • ایرج IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    جالب است که هنوز هم با دستور و تصویب قانون و ... می خواهیم روی قیمت یک چیز تغییر ایجاد کنیم . قیمت را عرضه و تقاضا تعیین می کند نه قانون و دستور ... نویسنده این مطلب اگر به نوشته های خود اعتقاد دارد مسکن خود را به ۲۵ در صد زیر قیمت امروز بفروشد ... در اینصورت اگر ۴۰ درصد کاهش قیمت رخ دهد ایشان ۱۵ درصد سود خواهد کرد .‌من اطمینان دارم‌که این کار را نخواهد کرد چون خودش هم به چیزی که نوشته اعتقاد ندارد ...
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    شمارو بخدا مردم رو چی فرض کردید تجربه توایران نشان داده هر اتفاقی بیفتاد قیمت سیرصعودی داشته نه نزولی .
  • مهدی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    انشاالاه که بشه بخدا بد جور گرفتار شدند مردم برای چند صباح راحت زندگی کردن یه افرادی در جامعه در این دنیا زر رو به دین و خدا ترجیح داده اند انشاالاه که انجام بشه
  • محمد کریمی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    لطفا با ذکر حلوا و عسل در پی شیربن کردن کام مردم نباشید. قیمت مسکن تابع عوامل متعددی است و بخش مهم بهای تمام شده آن قیمت زمین و مصالح به انضمام هزینه نیروی کار است . چگونه میتوان بهای تمام شده مسکن را تعیین کرد درحالی که مصالح هر روز در نوسان قیمتی است . یکی از بهترین راه ها برای حل مشکل مسکن ایجاد قوانینی در خصوص کنترل میزان دارایی های سرمایه ایست . هرفرد تنها حق خرید ۱ خانه داشته باشد و نه بیشتر . با قوانین موجود اگر فردی پول داشته باشد میتواند کل شهر را بخرد. و قانون هم در جهت حمایت از اوست. در بسیاری از کشور ها خرید خانه دوم برای افراد یا میسر نیست و یا شامل هزینه های بسیار بالای مالیاتی خواهد بود. نتیجتا ثروت از بخش مسکن به بخش هایی همچون بازارهای سهام کوچ خواهد کرد. برای کنترل قیمت مسکن نیاز به تصویب قوانین در حوزه کنترل و محدودیت دارایی های سرمایه ای اشخاص است.
  • سمیه IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    انشاالله که ماهم صاحب خونه بشیم ویه ایرانی واقعی به امید روزی که صاحب خانه شوم خدایا شکرت خدایا محافظ رئیس جمهور دلسوزمان باش لبیک یا رئیسی
  • ایمان US ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    تا وقتی قیمت گذاری دست مردم هست همینه از وقتی شیپور و دیوار و امثالهم وارد زندگی مردم شد قیمت همه چیز عشقی شد دو واحد مشابه هم با قیمت متفاوت چرا؟ چون دوتا مالک سلیقه و وجدان و تدین متفاوت دارند باید نهادی تشکیل بشه و طبق نظر کارشناسی هر قسمت از شهر قیمت گذاری بشه و از همه مهمتر نظارت بر اجرای اون هست اگر کسی عشقی قیمت گذاشت و خرید و فروش صورت گرفت تخلف حساب بشه و برخورد شدید در پی داشته باشه ۱۰ نفر مجازات بشن و ملکشون مصادره بشه بقیه ماست ها رو کیسه میکنند و اینطوری آرزوی صد ساله نمیشه خرید مسکن ما که به مسکن نرسیدیم ولی خدایی هست
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    تا زمانی که دست واسطه ها ن دلال ها رو کوتاه نکنید، ساخت مسکن هم هیچ فایده ای نداره! الان مسکن مهرهای پردیس و پرند نصیب قشر مستضعف و بدون مسکن شد یا دلال ها و سرمایه گذاران؟!!! اینجوری دولت با این ساخت و سازها فقط داره به دلال و سرمایه گذار خدمت میکنه! نه به مردم ضعیف!
  • رضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    آقای گودرزی فک کنم نفست از جای گرم در میاد تو کشور ما چهار ماه باید تو شهرداری بدوی تا پروانه بگیری کجای کشور آپارتمان شش ماهه میسازن شما که میفرمایی هشتاد درصد ریزش داره یعنی اپارتمان متری بیست میلیون میشه چهار میلیون .آخه کجا آپارتمان متری چهارمیلیون در میاد .فقط ساخت بنا امروز متری شش تا هفت میلیون در میاد پول زمین و هزینه پروانه و سود سازنده کمسیون ماده صد و هزینه امتیاز آب وبرق و گاز وغیره هم بماند
    • ترکی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      ای کی یو درست متوجه نشدی منظورشون قیمت زمین رو ۸۰درصدکاهش میدم نه کل ساختمان اگه کل ساختمان باشه که همه ضررمیکنن
  • محمد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    ترا خدا قیمت مسکن را بیارید پایین تا ما بتوانیم یه خونه اجاره کنیم نمیگم بخرم میگم اجاره کنم که نخوام کل درآمد یک ماه را اجاره بدم
  • نصر IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    این راکه همه می دونندقیمت خانه مسکن بایین میاد.
  • ع IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    خیلی از مدیران خود گرفتار کار وکاسبی در مسکن هستند وقبول نمیکنند .
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    ناممکنه
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    این کارشناس حداقل تا پنجم دبستان رو تموم کرده؟
  • م.ج IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    من که زنم از بی خونگی طلاق گرفت خداازتون نگذره
  • م.ج IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    من که زنم از بی خونگی طلاق گرفت خداازتون نگذره
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    ما را به خیر شما امیدی نیست مرحمت نموده شر نرسانید با این تیترای صد من یه غازم وضع درست نمیشه جمع کنین بابا
  • Dreamer IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    همین طرح قانون تمام شده ی مسکن رو که مطرح کردین بسیار عادلانه و معقوله اگر آقایونی که خودشون ذینفع هستند اجازه بدن که به تصویب برسه ، مردم رو نجات دادین و دعای خیر مردم پشت سرتونه
  • حمید IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    اوه اوه حتما قیمت خونه هشتاددرصد بالا میره....اینا هر چی میگن شما برعکس کنید
  • آرکیا شریفی مقدم IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    مسکن درتهران بسیار گران است نه فقط تهران همه ی شهر ها وشهرستان ها باید ثباتی ایجاد بشه که همه بتونن مسکن وخونه بخرن.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 0
    ساختن مسکن های روستایی برای روستاییان وساختن مسکن مهر وساختن نهضت ملی مسکن درشهرها وساختن شهرها وشهرکهای جدید بازیرساختهای لازم برای اقشارمختلف جامعه می تواندکمک موثری درحال مشکلات مسکن هم میهنان وجوانانمان بکندوباحرکت جهادی وموثردرساخت مسکن برای محرومان ومستضعفان ومددجویان نهادهای حمایتی دربهبود شرایط زندگی همه هموطنان کوشید وباشعارجهادی هرایرانی یک خانه به زندگی هموطنان امیدومعنی وخوشی چشاند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید