سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد نیروی ثالثی در مرز بین ایران و آذربایجان حضور ندارد.

واکنش وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به حضور نیروی ثالث در اطراف مرز ایران

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در اظهاراتی حضور نیروهای ثالث در نزدیکی مرز ایران و جمهوری آذربایجان را رد کرد.

این مقام ارشد جمهوری‌ آذربایجان در ابتدای سخنان خود گفت : «در ابتدا می‌خواهم بگویم که روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان در بالاترین سطح خود است. روابط ما بر دوستی، برادری و همکاری استوار است.»

او افزود: «ما حضور شخص ثالث در مرز بین جمهوری آذربایجان و ایران و هرگونه تلاشِ تحریک‌آمیز از سوی نیرویی را رد می‌کنیم. به طور کلی، وجود هر نیرویی از جمله نیروهای تروریستی که برای جمهوری آذربایجان و همسایگانش خطرناک باشد، نمی‌تواند موضوع بحث ما باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان همچنین گفت: «متاسفانه در طول جنگ اخیر ۴۴ روزه ما نیز برخی طرف‌ها ادعاهایی مطرح کردند، ما اکنون برای چندمین بار این ادعاها را رد می‌کنیم  زیرا تاکنون شواهدی به ما مبنی بر حضور نیروهای ثالثی ارائه نشده است.»

لیلا عبدالله اوا در بخشی دیگر با اشاره به سیاست خارجی جمهوری آذربایجان گفت: «ما همواره سیاست خارجی مستقلی را پیشه کردیم و در ۳۰ سال گذشته همواره بر آن تاکید داشتیم. توسعه روابط و ارتباط خوب اولویت ماست و در این راستا گام‌های مستمری بر می‌داریم.»

او در ادامه اعلام کرد: «جمهوری‌ آذربایجان بر مسئله همبستگی اسلامی بسیار حساس است و این را از فعالیت ما در سازمان همکاری اسلامی (OIC) می‌توان به راحتی فهمید. ما در سالیان گذشته بر مسائل تخریب، غارت و هتک حرمت به میراث تاریخ و فرهنگ اسلامی در خاک آذربایجان تمرکز ویژه داشتیم و از حمایت کشورهای عضو این سازمان قدردانی می‌کنیم.»

نیروهای مسلح ایران روز شنبه رزمایش گسترده‌ای را در منطقه شمال‌ غرب برگزار کردند. فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان این رزمایش تاکید کرد که کشورمان به هیچ وجه حضور رژیم صهیونیستی در شمال مرز ایران را نمی‌پذیرد و همچنان نسبت به حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه قره باغ نگران است. مقامات کشورمان همچنین هشدار داده‌اند که هرگونه تغییرات حدود مرزی که موقعیت راهبردی تهران را به خطر بیندازد، محکوم است.

در همین حال پیش از این «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی در جریان سفر رسمی به لیتوانی و در دیدار با نمایندگان جامعه ارمنی این کشور با بیان اینکه در دهه نود همزمان با استقلال ارمنستان از اتحاد شوروی سابق، ایران برای ایروان منبع حیات محسوب می‌شد، افزود: «ارمنستان روابط گرمی با ایران دارد. ایران و ارمنستان برای اجرایی کردن هر چه سریعتر طرح‌های مشترک اقتصادی دو کشور در تلاش هستند. در مدت کوتاهی دو بار با رئیس جمهور ایران ملاقات کردم و این مسئله نشان می‌دهد تا چه حد توسعه روابط با ایران برای ما اهمیت دارد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید