زمانی که پروین در قید حیات بود تنها یک دیوان از او منتشر شد که دومین نوبت چاپ او با مرگ ناگهانی مصادف شد ، دیوان اشعار او شامل ۶۰۶ شعر در قالب های مثنوی ، قطعه ، قصیده است .اس چارتر این امکان را به شما می دهد تا کمتر از سه دقیقه پرواز چارتری خود را تهیه نمایید.

آشنایی با خانه پروین اعتصامی با خرید بلیط هواپیما چارتر

تبریز که پایتخت مشروطه ایران است دارای جاذبه های گردشگری بیشماری می باشد که یکی از این جاذبه ها خانه پروین اعتصامی است در ادامه این مطلب از اس چارتر می خواهیم خانه پروین اعتصامی را معرفی کنیم همچنین می توانید بلیط چارتر مشهد تبریز را از سایت اس چارتر خریداری نمایید.

معرفی خانه پروین اعتصامی

پروین اعتصامی شاعر معاصر در تبریز است و این خانه متعلق به دوران پهلوی است ، او که از شاعران نامی ایران است و اهل تبریز می باشد او متولد ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ شمسی در محله ای به نام ششگلان به دنیا امد ، مساحت کل این خانه هزار و ۳۰۰ متر مربع است و کمتر کسی می داند که این خانه محل متولدن شدن پروین اعتصامی است که از زمانی که افتتاح شد تاکنون محل دائم نمایشگاه های اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اذربایجان شرقی شده است.

پروین اعتصامی که نام اصلی او (رخشنده) است تا سن هفت سالگی در این خانه زندگی می کرده است ، این خانه بسیار زیبا و حوض وسط خانه هنگامی که وارد ان می شوید توجه تان را جلب خواهد کرد .و بر روی پله که به سمت بالا می روید مجسمه پروین را که در حال بالا رفتن است مشاهده خواهید کرد شما هم اگر دوست دارید این خانه را ببینید در اولین فرصت بلیط چارتر شیراز تبریز بگیرید و از این مکان دیدنی لذت ببرید.

ساختمان این خانه در طول دو سال بازسازی شده است و نمایشگاه های مختلفی در ان برگزار می شود همچنین این خانه در سال ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۵ در فهرست اثار ایران به ثبت رسیده است.

پروین اعتصامی چه کسی است ؟

پروین اعتصامی از دوران کودکی نزد پدرش (یوسف اعتصامی ) سه زبان فارسی ، انگلیسی ، عربی را اموخت ، بدون شک متولد شدن در چنین خانواده ای هنرمند باعث می شود که تبدیل به یک شاعر خوش اوازه بشود و جالب است بدانید او از همان دوران کودکی زیر نظر استادانی چون علی اکبر دهخدا و ملک الشعرای بهار تعلیم دید.شما هم می توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما چارتر از اس چارتر به این خانه بروید.

آشنایی با خانه پروین اعتصامی با خرید بلیط هواپیما چارتر

پروین اعتصامی در سن ۲۸ سالگی با پسرعمویش که یک فرد نظامی بود ازدواج کرد و به دلیل  داشتن اختلاف و روحیه سرد و خشک نظامی پس از یک سال جدا شدند . او در سن سی و پنج سالگی به بیماری حصبه مبتلا شد و در سن سی و پنج سالگی فوت کرد و در شهر قم در حرم حضرت معصومه (س) در ارامگاه خانوادگیشان دفن شد .

زمانی که پروین در قید حیات بود تنها یک دیوان از او منتشر شد که دومین نوبت چاپ او با مرگ ناگهانی مصادف شد ، دیوان اشعار او شامل ۶۰۶ شعر در قالب های مثنوی ، قطعه ، قصیده است .اس چارتر این امکان را به شما می دهد تا کمتر از سه دقیقه پرواز چارتری خود را تهیه نمایید.

خانه پروین اعتصامی در کجا قرار دارد؟

این خانه در خیابان عباسی، جنب مسجد میرآقا، کوچه‌ ساوجبلاغی، پلاک ۶ قرار دارد.همچنین ایستگاه اتوبوس اول عباسی در ششگلان در فاصله کمی از خانه قرار دارد.

چه زمانی از خانه پروین اعتصامی  بازدید  کنیم؟

این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر باز می باشد و می توانید از ان دیدن کنید.

در چه فصلی از خانه پروین اعتصامی بازدید کنیم ؟

بهترین فصل  مناسب برای بازدید بهار و تابستان است .

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید