تعداد بستری‌ و فوتی‌های کرونا در استان اردبیل روندی رو به کاهش داشته است، طی شبانه‌روز گذشته ۳۳ تن مبتلا به این ویروس بستری و پنج نفر جان باختند.

شیب نزولی بستری‌ و فوتی‌های کرونا در استان اردبیل

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، با ترخیض ۵۶ از بیماران بستری در استان در شبانه روز گذشته، مجموع بستری‌های کرونا در استان اردبیل به ۳۰۲نفر کاهش یافت ضمن اینکه تعداد بیماران تحت نظر در منازل مسکونی نیز با روند کاهشی به ۲۱۲ نفر رسید.

به گزارش روز جمعه ایرنا، آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان نیز در حال کاهش بوده و به ۷۸ نفر رسیده است.

بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل‌، با فوت پنج نفر در شبانه روز گذشته مجموع آمار جان‌باختگان کرونا در این استان به ۲ هزار و ۴۵۱ نفر رسیده است.

دکتر شهرام حبیب زاده افزود: شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت نارنجی قرار دارد  و بر این اساس، هم‌اینک شهرستان‌های کوثر، نمین، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس‌آباد، مشکین‌شهر، نیر و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از سه هفته پیش آغاز شده، ادامه دارد و امید برای مهار این موج افزایش یافته است.

 حبیب‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت نارنجی و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با کاهش شمار بستری‌ها، مشکل بستری بیماران کرونایی در استان تا حدودی رفع شده و پذیرش و درمان مبتلایان با سرعت مطلوب جریان دارد.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید