۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 55291663

پوست سیب زمینی سرشار از فیبر است از همین جهت در بهبود عملکرد سیستم گوارشی بسیار تاثیرگذار است. فیبر موجود در پوست سیب زمینی پوست های مکرر جلوگیری می‌کند.

پوست سیب زمینی را دور نریزید!

سیب زمینی جزو یکی از پرمصرف‌ترین مواد مصرفی در جهان است که سالیانه میلیون‌ها تن از آن کاشت و درنهایت مصرف می‌شود. این ماده مغذی و پرتقاضا دارای خواص متنوعی است که در عین خوشمزگی انرژی بسیار زیادی را به بدن می‌دهد. سیب زمینی تقریبا در انواع غذاها و فست فودها قابل استفاده است، اما آیا پوست سیب زمینی را می‌توان استفاده کرد یا اینکه جزو مواد دور ریختنی است؟ پاسخ این است: پوست سیب زمینی به دلیل خواص بسیار زیاد جزو موادی محسوب می‌شود که نباید دور ریخته شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با خواص باورنکردنی پوست سیب زمینی آشنا کنیم. تضمین ما به شما این است که پس از مطالعه این مقاله از دور ریختن پوست سیب زمینی اجتناب می‌کنید. با ما همراه شوید.

پوست سیب زمینی چه خواصی را دارا است؟

۱. پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند: پوست سیب زمینی دارای مقادیر بسیار بالایی از پتاسیم است. بنابر تحقیقات انجام شده پوست چهار عدد سیب زمینی دارای ۶۲۸ میلی گرم پتاسیم است که این مقدار تقریبا برابر با ۱۴ درصد نیاز روزانه بدن به پتاسیم است. پتاسیم جزو موادی محسوب می‌شود که به عنوان انتقال دهنده‌های عصبی شناخته شده‌اند. پتاسیم به عضلات کمک می‌کند تا راحت‌تر منقبض و منبسط شوند. همچنین در تسهیل سوخت و ساز بدن کاربرد دارد.

۲. قند خون را کنترل می‌کند:  سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است و جزو سبزیجاتی محسوب می‌شود که سرشار از نشاسته است. خوردن سیب زمینی با پوست باعث می‌شود که مواد غذایی حذف شده مدت زمان بیشتری در معده شما باقی بمانند و در نهایت سرعت ورود قندهای ساده در جریان خون را کنترل می‌کند.

۳. سرشار از فیبر است: پوست سیب زمینی سرشار از فیبر است از همین جهت در بهبود عملکرد سیستم گوارشی بسیار تاثیرگذار است. فیبر موجود در پوست سیب زمینی پوست های مکرر جلوگیری می‌کند.

۴. در درمان آفتاب سوختگی کمک می‌کند: پوست سیب زمینی در درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر است. به جای دور ریختن پوست سیب‌زمینی می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس روی محلی که آفتاب سوخته شده قرار دهید تا خاصیت باورنکردنی پوست سیب زمینی را در درمان آفتاب سوختگی مشاهده کنید.

۵. دارای آهن مورد نیاز بدن است: پوست سیب زمینی منبع طبیعی آهن مورد نیاز بدن است. بنابراین می‌توانید پس از شستن کامل سیب زمینی با پوست از آن به همراه پوستش استفاده کنید. همانطور که می‌دانید آهن در بدن از گلبولهای قرمز پشتیبانی می‌کند. هموگلوبین موجود در خون همان پروتئینی است که به اکسیژن متصل شده و سپس آن را در کل بدن حمل می‌کند. چهار سیب زمینی به همراه پوست می‌توانند میزان ۵ میلی گرم آهن را به بدن منتقل کنند.

۶. دارای نیاسین است: پوست سیب زمینی دارای نیاسین است. نیاسین همان ویتامین B۳  است. نیاسین جزو ویتامین‌هایی محسوب می‌شود که رشد سلولهای جدید را موجب می‌شود. جالب است که بدانید طبق آخرین تحقیقات مردان باید به طور میانگین روزانه ۱۶ میلی گرم نیاستین مصرف کنند و این مقدار در زنان متفاوت است و ۱۴ میلی گرم محاسبه شده است خوردن ۴ عدد سیب زمینی همراه با پوست تقریبا ۲ میلی گرم نیاسین به بدن شما منتقل می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید