در بخشی از این دعا آمده است: از تو می‌خواهم به وعده‌های راست و درستت و نعمت‌‏های افزونت و رحمت وسیع و فراگیرت و قدرت چیره ‏شونده‌‏ات و فرمانروایی همیشگی‏‌ات و کلمات کاملت.

دعا بعد از هر نماز واجب برای درخواست روزی + متن و ترجمه

حضرت امام رضا علیه السلام فرموده است برای درخواست روزی بعد از هر نماز واجب بگو:

یا مَنْ یَمْلِکُ حَوآئِجَ السَّآئِلینَ، وَیَعْلَمُ ضَمیرَ الصَّامِتینَ، لِکُلِّ مَسْأَلَةٍ مِنْکَ سَمْعٌ حاضِرٌ وَجَوابٌ عَتیدٌ، وَلِکُلِّ صامِتٍ مِنْکَ عِلْمٌ باطِنٌ مُحیطٌ. أَسْأَلُکَ بِمَواعیدِکَ الصَّادِقَةِ، وَأَیادیکَ الْفاضِلَةِ، وَرَحْمَتِکَ الْواسِعَةِ، وَسُلْطانِکَ الْقاهِرِ، وَمُلْکِکَ الدَّآئِمِ، وَکَلِماتِکَ التَّامَّاتِ. یا مَنْ لاتَنْفَعُهُ طاعَةُ الْمُطیعینَ، وَلایَضُرُّهُ مَعْصِیَةُ الْعاصینَ، صَلّ‏ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَارْزُقْنی مِنْ فَضْلِکَ، وَأَعْطِنی فیما تَرْزُقُنِی الْعافِیَةَ، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.

ای آنکه حاجت درخواست کنندگان را مالکی و در اختیار تو است، و از درون و باطن خاموششان و خاطر آنها آگاهی، برای هر درخواستی از تو شنیدنی حاضر و جوابی آماده است، و برای هر ساکتی علم و دانش به باطن و فراگیر است. از تو می ‏خواهم به وعده‏ های راست و درستت، و نعمت ‏های افزونت، و رحمت وسیع و فراگیرت، و قدرت چیره ‏شونده ‏ات، و فرمانروایی همیشگی‏ ات، و کلمات کاملت. ای کسی که فرمانبرداری اهل طاعت به تو سودی نمی ‏بخشد، و نافرمانی اهل معصیت به تو ضرری نمی‏ زند، بر محمّد و آل او درود فرست، و از فضل و احسانت به من روزی بده، و در آنچه روزی می ‏دهی عافیت عطا کن، به رحمتت ای مهربانترین مهربانان.
 
منبع : المصباح: ۲۲۳، البلد الأمین: ۵۳ (پاورقی)، بحار الأنوار: ۵۸/۸۶، مقباس المصابیح: ۸۰.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید