در فصل پاییز عملیات ساختمان سازی شدید در شهرهای مختلف کشور به سرعت انجام می شود و ما همواره شاهد ریزش سنگ نما از بالای ارتفاعات مختلف خواهیم بود. اما این که چرا بیشترین پرتاب سنگ در این فصل اتفاق می افتد و مسئول ریزش سنگ از نما و جبران خسارت با چه کسانی است ؟

ریزش سنگ روی عابرین و حکم دادگاه قضایی با جهان فرود

در فصل پاییز عملیات ساختمان سازی شدید در شهرهای مختلف کشور به سرعت انجام می شود و ما همواره شاهد ریزش سنگ نما از بالای ارتفاعات مختلف خواهیم بود. اما این که چرا بیشترین پرتاب سنگ در این فصل اتفاق می افتد و مسئول ریزش سنگ از نما و جبران خسارت با چه کسانی است ؟سوالی است که همواره در ذهن افراد مجسم خواهد شد. همواره وجود عوامل خارجی مختلف باعث کنده شدن سنگ و ریزش آن به پایین ارتفاعات می گردد. گاهی کوچکترین سهل انگاری در به کار بردن مصالح مختلف برای سریعتر خشک شدن و یا عدم اجرای صحیح اسکوپ نما می تواند باعث ریزش سنگ از نما شود. امروزه شرکتهای معتبر خدمات نما در سراسر کشور آماده پاسخگویی و ارائه ی پیشنهادی برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار حاصل از پرتاب سنگ به پایین ارتفاع می باشند  . عملیات رولپلاک نما  در جهت مقاوم سازی سنگ از نما مهمترین پیشنهادی است که کارشناسان شرکت معتبر خدمات نما جهان فرود به آن اشاره می نمایند در ادامه ی مطلب درباره ی ریزش سنگ روی عابرین و حکم دادگاه قضایی به بررسی بیشتری خواهیم پرداخت. 

ریزش سنگ روی عابرین و حکم دادگاه قضایی 

پیچ و رولپلاک نما با جهان فرود 

جدا شدن سنگ از نما یکی از بزرگترین دغدغه هایی است که صاحبان ساختمانی را بسیار نگران می نماید. در هر حالت این جداسازی می تواند بسیار خطر آفرین باشد. اگر نصب سنگ در زمان ساخت بنای ساختمان اصولی و استاندارد نباشد در کوتاهترین زمان ممکن، شاهد ریزش آن از بالای ارتفاعات به پایین خواهیم بود که می تواند دردسرساز گردد.به گفته ی شرکت خدمات نمای معتبر جهان فرود، پیچ کردن سنگ قبل از ساختن ساختمان، منجر به استحکام هر چه بیشتر سنگ و مصالح از نما خواهد شد. اجرای پیچ و رولپلاک نما به کمک جهان فرود با روش استفاده از طناب، بدون داربست می باشد و احتیاجی به نصب داربست ندارد. در این روش خطر اجرا کمتر از داربست می باشد چرا که ارتفاع کاران با 2 طناب فرود می آیند که یکی طناب اصلی و دیگری طناب حمایت است .درضمن سرعت انجام کار و دقت در این کار بیشتر است. درضمن فضای اطراف ساختمان مانند داربست اشغال نخواهد شد.

ریزش سنگ روی عابرین و حکم دادگاه قضایی 

مناسبترین زمان برای عملیات پیچ و رولپلاک نما از دیدگاه جهان فرود 

از دیدگاه و بنابرتجربه ای که جهان فرود در طی سالها کسب نموده است مناسبترین و بهترین زمان برای کار پیچ و رولپلاک سنگ از نما، در همه ی فصول سال قابل اجرا است به استثنای روزهای بارانی ،برفی، شبهایی که درجه ی هوا زیر صفر درجه می رسد. زیرا ارتفاع کاران با طناب، بدون داربست و مجهز بودن ابزار برقی ممکن است بر اثر بارش های مکرر دچار برق گرفتگی شوند و بر اثر شرایط جوی بسیار سرد، سنگ دچار تنش فراوان شود که عمل دریل کاری در این بخش نوعی تنش سخت به مصالح سنگ وارد خواهد کرد. اما در زمان گرمای بیش از اندازه ی تابستان و یا طوفان و وزش باد شدید هم تنش های زیادی به درون مصالح و سنگ ساختمان به وجود می آید که باعث می شود ریزش سنگ از نما هر چه سریعتر اتفاق بیوفتد و این زمان برای اجرای عملیات تخصصی پیچ و رولپلاک سنگ از نما حالت مناسبی نخواهد بود.
نکته: جهان فرود: شرکت نما معتبر ما برای  پیچ کردن سرامیک نمای ساختمان  از رولپلاک های مختلفی استفاده می نماید. که البته با توجه به شرایط سنگ و پشت کار، نوع آن تعیین می گردد. اما در بین همه ی رولپلاک ها، توگار بالاترین مصرف را برای پیچ کردن نما دارد. به این شکل که با قرار گرفتن رولپلاک توکار در ملات پشت سنگ و باز شدن آن ،به راحتی می تواند سنگ را به ملات پشت آن اسکوپ نمود. درضمن سایز این رولپلاک ها متنوع می باشد و انتخاب سایز آن بستگی به اندازه پیچ مورد کاربرد خواهد داشت. (در ایران بیشتر بناها با نمای تر انجام می گردد)

ریزش سنگ روی عابرین و حکم دادگاه قضایی 

نحوه ی شناسایی احتمالی پرتاب سنگ نماهای ساختمانی با جهان فرود

جهان فرود: سنگهای ساختمان اول تبله می شوند و بندکشی  سنگ ها ریزش می کنند و در بعضی مواقع سنگ های نما ترک می خورند و آغاز به ریزش می نمایند به همین علت بهتر است کار را به شرکتهای معتبر خدمات نما جهت بازدید از نما بسپارید شرکت معتبر جهان فرود با سالها تجربه در بین سایر رقبا در بالاترین جایگاه کاری قرار گرفته است. این شرکت بهترین مشاوره و کارشناسی را در زمینه های مختلف خدمات نما به مشتریان عزیز ارائه می دهد. شرکت معتبر جهان فرود قبل از وقوع حادثه، نسبت به مهار سنگ اقدام می نماید.

جهان فرود می گوید: در زمان ریزش و پرتاب سنگ از نمای ساختمانی باید ابتدا محیط ایمن سازی شود. کشیدن نوار خطر، بستن محوطه ی پرتاب سنگ، گذاشتن تابلوی هشدار برای این که عابرین و خودروها در این مکان عبور نکنند اجباری است. اما در مرحله ی پایانی تماس با شرکت جهان فرود برای کار ایمن سازی و فرستادن کارشناس از سوی شرکت به مکان مورد نظر در دستور کار است. 
به گفته ی جهان فرود مسئولیت سقوط سنگ نما با سازنده ی بنا، ناظر ساختمان، مدیر ساختمان ،مالکین می باشد. این شرکت ادامه می دهد: اگر بنای ساختمان تازه ساز باشد و ریزش سنگ نما باعث بروز خسارت مالی، جانی شده باشد در نتیجه مسئولیت جبران خسارت با سازنده ی بنا می باشد و در صورت قدیمی بودن بنای ساختمان مسئولیت جبران هر گونه پیامد ناگواری با مدیر یا مالکین می باشد و بنابر حکم دادگاه قضایی مسئول جبران خسارت می باشند.
نکته قابل توجه درباره ی کار مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان پیش از اتمام کار بنای ساختمان این است که عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما، امری تخصصی است و از عهده ی افراد عادی بر نخواهد آمد. بهتر است مالکین ساختمان پیش از انجام هر گونه پیامد ناگوار ساختمان را بیمه کرده باشند و کار استحکام نمای ساختمان را از طریق نیروهای متخصص آموزش دیده ی بدون داربست جهان فرود کمک گرفته باشند تا در آینده با پیامدهای ناگوار و سنگین روبرو نشوند.

ریزش سنگ روی عابرین و حکم دادگاه قضایی 

نحوه ی پیچ و رولپلاک سنگ نما با جهان فرود

به گفته ی جهان فرود با سالها تجربه در زمینه ی مقاوم سازی سنگ نما، نحوه ی پیچ و رولپلاک سنگ نما به شکل مرحله ای است. به این شکل که اول طناب ها را محکم به دور ستون یا مکانی مورد اطمینان می پیچند و بعد گره زده می شود. بعد از اطمینان از ایمن بودن طناب و گره های آن فرد ارتفاع کار بر روی طناب مستقر می گردد و با کمک آن بر کل نمای ساختمان تسلط پیدا می نماید. در هیچ مرحله ای از رولپلاک کردن از داربست استفاده نمی گردد.بعد ارتفاع کار به وسیله ی دریل های خاص درون سنگها را سوراخ کرده و پیچ را روی آنها نصب می نماید .در انتها جهت زیبایی بنا، جای پیچ ها باید بتونه شود. بتونه ها، هم رنگ سنگ باید پوشانده شود.
 

منبع: شرکت اب بندی 

کد خبرنگار: ۱۹
۱۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • رحیم IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    بسیار عالی و مود قبول بود این حرف شرکت جهان فرود باید تمام سنگ ها رولپلاک بشود.
  • علی رضایی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    سلام و وقت بخیر و تشکر ازینکه سایت سلام نو سایت جهان فرود رو بما معرفی کرد و از خدماتشون استفاده کردیم. کار ما یک نمای سنگی بودش که سنگ ها ریزش میکردند و جهان فرود با طناب و بدون داربست تمام انها را پیچ رولپلاک کردند و بسیار ممنون از سلام نو و شرکت جهان فرود.
  • میرزا نوروز IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    بسیار ممنون از شرکت خوب و قوی پیچ و رولپلاک نما جهان فرود که کار مارو بی نقص و در اولین فرصت انجام دادن.
  • کریم عزیزی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    مصاحبه اقای صادق استوارپور چافی و رضا سعادت ساروخیل درباره ی درامد و حقوق راپل کارها حتما شنیده اید که میگویند برج میلاد و برج های دیگر کشورهای دنیا مانند برج خلیفه هرساله توسط اشخاصی تمیز میشوند تا شکل و ظاهر بدی به خود نگیرد. خب تا بحال از خودتان سوال کرده اید که این اشخاص چه کسانی هستند و چگونه این کارها را انجام میدهند و البته چقدر دستمزد برای این کارهای راپل دریافت میکنند؟ در ادامه از زبان دو پیشکسوت راپل کاری (رضا سعادت - صادق استوارپور) به این موضوعات میپردازیم. افراد انجام دهنده کار در برج ها چه کسانی هستند؟ برای تمیز کردن و نظافت برج های بزرگ دنیا از داربست نمیتوان استفاده کرد چون به دلیل ارتفاع زیاد اصلا قابل نصب نیستند و برای انجام این کارهای با ارتفاع 500 متر به بالا باید از راپل کار استفاده کرد. هرکسی توان انجام این نوع کار در ارتفاع را ندارد و افراد باید بسیار با دل جرات باشند و همچنین فاقد بیماری های قلبی و عروقی باشند. راپل کارها به دلیل کار روی ارتفاع و وصل شدن به طناب در ارتفاع های بالا دارای حقوق و مزایای خوبی هستند و میتوان گفت 20 برابر یک کارمند معمولی حقوق دریا
  • mehdi slami IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    پیچ و رولپلاک سنگ نما با جهان فرود جهان فرود بزرگترین مجری پیچ و رولپلاک نما در سراسر ایران می باشد که با کاملترین و مجربترین نیروهای آموزش دیده بدون نیاز به داربست، با استفاده از طناب روشی نوین، سریع و مطمئن بسیار ایمن نسبت به روش های سنتی دیگر و همچنین با بیمه کردن کارگران متخصص، به آنها اطمینان کاری می دهد که در کمال آسودگی به کار در بخش های مختلف ارتفاع بپردازند. شرکت نمای ساختمان معتبر جهان فرود، به کمک استفاده از بهترین ابزار و متریال و به کمک دریل و مته مخصوص کار سوراخ کاری سنگ ها و با بهره گرفتن از بهترین و مرغوبترین پیچ های گالوانیزه ی ضد زنگ برای مقاوم سازی و محکم کاری سنگ های شل شده از نما در اسرع وقت اقدام می نماید. نکته: سقوط سنگ از نما واقعیتی دوری ناپذیر خواهد بود پیش از پرتاب سنگ و به وقوع پیوستن حوادث ناگوار آن را جدی بگیرید.
  • reyADE IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خدمات نماشویی چیست ؟ خدمات نماشویی و شستشوی نما جزو جدایی ناپذیر ساختمان های یک پایتخت یا شهر بزرگ مثل تهران و کرج است. انجام نماشویی با واترجت انجام میگیرد.با وجود گردو غبار های ساختمان ها دیگر نمیتوان با دست و تی نظافت نظافت نما را انجام داد چون ابتدا باید پاکسازی شود و بعد تمیزکاری را انجام داد. انواع واترجت ساختمان تک فاز و سه فاز میباشند که سه فاز برای نماهای اجری و بسیار کثیف و واترجت تک فاز برای نماهای کامپوزیت و شستشوی دستی مورد استفاده قرار میگیرد. طریقه شستشوی نمای ساختمان اینگونه است که گروه پیچ و رولپلاک نما با طناب خدمات نماشویی را انجام میدهد و این خدمات در هر نقطه و مکانی قابل اجرا میباشد. نماشویی ساختمان چیست و چگونه انجام می شود ؟
  • ALONASERI IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    آب بندی نمای سیمانی با جهان فرود جهان فرود: برای آب بندی نمای سیمانی باید زیر سازی و سطح مورد نظر شست و شو داده شود .از رزین اپوکسی برای زیرسازی و آب بندی نمای سیمانی استفاده می شود. برای بستن و آب بندی نمای ساختمان این نوع درز انقطاع از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. این شرکت درباره ی انواع چسب های ضد آب سازی این چنین می گوید: چسب 90ضد، کاشی، بتن، آکواریوم، تیوپی، یک دو سه، پلی اورتان از جمله چسب هایی هستند که یا ترکیب هر یک ماده ی قوی چسبنده برای کار آببندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته این موارد بستگی به جنس نما دارد.
  • میثم شریفتبان IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    ریزش سنگ نما و پیچ و رولپلاک سنگ نه وقت زیادی میبرد و نه هزینه زیادی دارد و اگر اینکارا نکنید ممکن است یک فرد بی گناه بر اثر سهل انگاری شما فوت کند.
  • kerk mohamad IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    پیچ و رولپلاک سنگ نما و آب بندی سنگ نما 4 مزیت مهم استفاده از راپل نسبت به داربست در پیچ و رولپلاک سنگ نما و آب بندی سنگ نما سرعت بیشتر خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما و آب بندی سنگ نما با استفاده از راپل (طناب) با سرعت بیشتری در مقایسه با داربست انجام می شود. در روش راپل دیگر نیاز به نصب داربست نیست و به این ترتیب کار سریعتر انجام می شود و پروژه در اسرع وقت در اختیار کاربر قرار می گیرد. نصب داربست می تواند برای مدت طولانی مانع از تردد راحت عابران و وسایل نقلیه شود، اما با استفاده از راپل می توان این مشکل را برطرف کرد. دقت بیشتر شرکت های حرفه ای در زمینه‌ی خدمات نما با آموزش راپل کاران آنها را برای انجام خدمات نما به بهترین شکل ممکن آماده می کنند. در نتیجه خدمات نما با این روش با دقت بیشتری انجام می شود و نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. با تشکر از میهن راپل عزیز بابت قیمت پیچ نما
  • میرزا IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    همیشه جزو بهترین سایتها بودی و من پیشنهاد میکنم سلام نو رو دنبال کنید چون دیروز دنبال یه شرکت خوب برای پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب بودم که توی سایت سلام نو سرچ کردم و جهان فرود و میهن راپل رو بمن معرفی کرد. تشکر از مدیر محترم سلام نو
  • پیچ و رولپلاک نما جهان فررود IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    پیچ و رولپلاک سنگ نما باید توسط اشخاص با مهارت که تجربه کافی در این زمینه دارند انجام شود‌. هزینه پیچ و رولپلاک کردن با توجه به موارد بسیار زیادی بالا و پایین می شود. از جمله موارد تعیین کننده قیمت پیچ و رولپلاک ابعاد سنگ، ارتفاع ساختمان، نوع پیچ مورد استفاده، و بسیاری موارد دیگر را می توان نام برد. نمای ساختمان به دلیل اینکه به عنوان چهره و ظاهر ساختمان محسوب می شود بسیار حائز اهمیت است. پیچ و رولپلاک سنگ نما در بسیاری از ساختمان های سنگی توسط شرکت های مربوطه در این زمینه انجام می شود. پیچ رولپلاک سنگ با استفاده از میله های داربست کاری زمان بر و پرهزینه است. مدت زمان و هزینه نصب داربست نیز بسیار زیاد است بنابراین در اکثر موارد از راپل کاران جهت انجام این کار استفاده می شود. با استفاده از سیم و راپل، بهتر می توان به قسمت های مختلف نمای ساختمان دسترسی پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید