این اصطلاح به این معنا بود که یک مرد آراسته باید صبح هنگام، قبل از خارج شدن از منزل ریش‌هایش را بتراشد و در هنگام عصر که ریش‌ها بر صورت جوانه می‌زنند نیز باید دوباره اصلاح کنند. امروزه مد و دنیا مد تغییر کرده و نه تنها ته ریش داشتن بد نیست بلکه از مدل ریش‌های معروفی است که معمولاً به همه فرم صورت هم می‌آید.

به چه صورتی چه مدل ریشی می‌آید؟

شاید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زیبایی شناسی از نظر آقایان انتخاب نوع آرایش مخصوص به ریش‌ها باشد. این کار برای همه از سختی یکسانی برخوردار نیست و بسیار زیاد پیش می‌آید که آقایان ناگذیر می‌شوند که این انتخاب را بر عهده آرایشگر بگذارند. چه بسا دادن چنین حق تصمیم گیری به آرایشگر تصمیم درستی نباشد و منجر به راضی نبودن شما از مدل آرایش ریش‌ها شود. در این صورت است که چاره دیگری بجز قبول آن مدل ریش ندارید. همانطور که می‌دانید هر فرم آناتومی صورت پذیرای مد و استایل مربوط به خود است. در این مقاله قصد داریم با شما مطالبی را به اشتراک بگذاریم که احتمالاً با مطالعه آنان به انتخاب مدل هوشمندانه‌تری برای استایل صورت‌تان خواهید پرداخت پس با ما همراه شوید.

معروف‌ترین مدل ریش مردانه کدام است؟

● ته ریش

به چه صورتی چه مدل ریشی می‌آید؟

به نظر می‌رسد که ته ریش یکی از جذاب‌ترین مدل‌های ریش مردانه است که در دنیا مد امروزی بسیار پرطرفدار است.

در گذشته و در حوالی دهه ۱۹۳۰ میلادی ته ریش داشتن به معنای آراستگی نبود و مردانی که ته ریش داشتند را به آراسته نبودن می‌شناختند. در آن زمان مد و دنیا زیبایی و تبلیغات مردان را به اصلاح کردن کامل صورت خود تشویق می‌کردنند و عاری بودن صورت از ریش به معنای تمیزی، مد و جنتلمن بودن بود. در آن زمان مردانی که هر روز اصلاح نمی‌کردند را به سهل انگاری در آراستگی متهم می‌کردنند و در مقابل از اصطلاح (سایه ساعت پنج) برای مردانی که همیشه اصلاح می‌کردند استفاده می‌کردند. این اصطلاح به این معنا بود که یک مرد آراسته باید صبح هنگام، قبل از خارج شدن از منزل ریش‌هایش را بتراشد و در هنگام عصر که ریش‌ها بر صورت جوانه می‌زنند نیز باید دوباره اصلاح کنند. امروزه مد و دنیا مد تغییر کرده و نه تنها ته ریش داشتن بد نیست بلکه از مدل ریش‌های معروفی است که معمولاً به همه فرم صورت هم می‌آید.

● ریش بزی

به چه صورتی چه مدل ریشی می‌آید؟

ریش بزی هم از آن دسته از مدل ریش‌های پر طرفداری است که معمولا ً توسط آقایان انتخاب می‌شود. این مدل ریش مورد پسند افراد مشهور دنیا فیلم وسینما، روشن فکرهای سیاسی، خوانندگان و افرادی است که معمولاَ اصلاح طلب و خواهان تغییر هستند. این مدل ریش بالای لب و قسمت چانه را در بر می‌گیرد و بسته به سلیقه افراد می‌توان قسمت بالا لب را از آن حذف کرد. این مدل ریش مناسب افرادی است که ریش‌های پرپشتی ندارند و در عین حال چهره‌ای زاویه دار دارند. این مدل مناسب افراد خیلی لاغر نیست.

ریش و سبیل پر پشت

به چه صورتی چه مدل ریشی می‌آید؟

این مدل ریش یکی از پر بحث‌ترین و ضد و نقیض‌ترین مدل‌های ریش مردانه است. سبک اصلی این مدل به این صورت است که باید در آن سبیل‌ها بلندتر از ریش باشند، اما در واقعیت چنین نیست و هر کس از استایل مخصوص خودش پیروی می‌کند. بعضی از افراد داشتن ریش و سبیل بلند را نشان از خدای جذابیت بودن می‌دانند و عده‌ای دیگر آن را قدیمی و از مد افتاده می‌دانند و جالب‌تر این است که آنرا از لحاظ آراستگی مانند موهای پشت گردن می‌دانند و داشتن ریش بلند را به کل نقض می‌کنند. به هر حال این مدل ریش به اکثر فرم صورت‌ها می‌آید و بیشتر مناسب صورت‌هایی است که فاصله بین لب و بینی زیاد است. اگر از این مدل ریش استفاده می‌کنید باید بدانید که قسمت بالایی صورت یعنی بینی و چشم‌هایتان باید بی‌نقص و زیبا باشند چرا که چشم بیننده ناخود آگاه به سمت بالایی صورت شما جذب می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید