طبق اعلام یک مقام آمریکایی، مقامات طالبان اجازه خروج حدود ۲۰۰ غیرنظامی آمریکایی و اتباع کشورهای ثالث که همچنان در افغانستان به سر می‌بردند، را صادر کرده‌اند.

موافقت طالبان با خروج ۲۰۰ آمریکایی و اتباع خارجی از افغانستان

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: این غیرنظامیان آمریکایی و اتباع خارجی پس از پایان یافتن عملیات خروج افراد از افغانستان توسط آمریکا همچنان در این کشور باقی مانده بودند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که مقامات طالبان پذیرفته‌اند تا این غیرنظامیان آمریکایی و اتباع خارجی باقی مانده با پروازهای چارتر افغانستان را ترک کنند.

گزارش شده است که گروه طالبان از سوی زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا برای خارج کردن این غیرنظامیان و اتباع خارجی از افغانستان تحت فشار بود.

این مقام آمریکایی عنوان کرد که انتظار می رود روند خروج این ۲۰۰ غیرنظامی آمریکایی و اتباع خارجی روز پنجشنبه انجام شود.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا برای خاتمه طولانی‌ترین جنگ این کشور، ۱۷ روز تاریک و دلهره‌آوری را برای آمریکایی‌ها و جهان و پایانی مرگبار و پر از درد و رنج را برای مردم افغانستان رقم زد تا در واقع پایان پروژه ناکام "ملت سازی" آمریکا را اعلام کند.  

آمریکا در طولانی‌ترین جنگ خود، نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفر از نظامیانش را از دست داد اما آنچه دولت بایدن را با چالش اساسی مواجه کرد، کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی جوان در حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه کابل است که بسیاری از آنها هنگام حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نوزاد بودند.  

بایدن در نخستین سخنرانی پس از خروج نیروهایش از افغانستان اذعان کرد که این جنگ به مدت دو دهه برای آمریکا روزانه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشت و واشنگتن با دو گزینه خروج یا افزایش منازعه نظامی روبرو بود.  

وی همچنین اذعان کرد روزانه ١٨ سرباز معلول از جنگ، در آمریکا خودکشی می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید