اکنون محققان با استفاده از یک فناوری جدید با این دستگاه امکان شناسایی ویروس‌های فعال در محیط از جمله ویروس کووید ۱۹ را فراهم کرده‌اند.

توانایی تشخیص کرونا در محیط ممکن شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ساینس نوشت: محققان دانشگاه میامی با بهبود حسگرهای کیفیت هوا توانستند دستگاهی بسازند که توانایی تشخیص کووید ۱۹ در محیط را دارد.

این دستگاه دارای دو بخش با نام‌های MAXIMA و MINIMA است. بخش MAXIMA که ابعاد بزرگی دارد روی یک سطح مانند دیوار در محیط موردنظر نصب می‌شود و بخش کوچکتر که MINIMA نام دارد، در واقع یک حسگر پوشیدنی در محیط است که از طریق تبادل اطلاعات با MAXIMA قادر است ذرات معلق در هوا را به صورت لحظه‌ای شناسایی کند.

اکنون محققان با استفاده از یک فناوری جدید با این دستگاه امکان شناسایی ویروس‌های فعال در محیط از جمله ویروس کووید ۱۹ را فراهم کرده‌اند و در تلاشند تا این فناوری را بهبود دهند تا در آینده نزدیک امکان تشخیص ویروس‌های کم‌خطرتر مانند ویروس سرماخوردگی نیز با استفاده از آن فراهم شود.

همچنین محققان امیدوارند با بهبود این دستگاه بتوانند از آن برای تشخیص افزایش تعداد ویروس‌ها در محیط و اطلاع رسانی به کاربر با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند بهره بگیرند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Environmental Science & Technology منتشر شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید