اجرا و راه اندازی فروشگاه آنلاین امروز بسیاری از محدودیت ها را از سر راه برداشته و مصرف کنندگان و فروشنده دیگر محدود به زمان و مکان جغرافیایی نیستند.

فروش به سبک امروز راه اندازی فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین شامل کالا و خدماتی است که داخل وب سایت ها یا صفحات مجازی که امروزه رایج از عرضه می شود، که افراد با یک سرچ ساده می‌توانند به کالا یا خدماتی که نیاز دارند دسترسی یابند و با یک کلیک مشخصات محصول و خدمات را مطالعه کنند.

 گفتیم فروشگاه آنلاین شامل کالا و خدمات است که در اینجا منظور از کالا محصولاتی است، که به صورت فیزیکی در اختیار ما قرار می‌گیرد مثل پوشاک، لوازم آرایش، خرید کتاب و... و منظور از خدمات، محصولاتی است که وجود فیزیکی ندارند مانند خرید موسیقی، خرید فیلم، خرید بلیط اتوبوس، قطار، هواپیما از سایت ها و هر نوع محصولی که ما به نحوی از آن استفاده می‌کنیم اما وجود فیزیکی ندارد. حال ساخت و راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و حرفه‌ای دارای مراحل و ویژگی‌هایی است که که توجه کردن به آنها خالی از لطف نیست در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فروش به صورت آنلاین:

  در دنیای مدرن و سریع السیر امروز افراد ترجیح می‌دهند که به صورت آنلاین خرید هایشان را انجام دهند، چرا که با جستجو و کلیک کردن میتوانند به دنیایی از فروشگاه‌های آنلاین دسترسی پیدا کنند. داشتن فروشگاه آنلاین به صورت وب سایت یا فعالیت در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام برای هر کسب و کاری می تواند سودآور باشد، اما باید بدانیم که ساخت فروشگاه اینترنتی نیاز به صرف زمان، مهارت و کمی سرمایه دارد. اکثر مواقع کارهای آنلاین از خانه ها شروع می‌شود و در مراحل بعدی پیشرفت به فروشگاههای بزرگ و یا حتی شرکت تبدیل می‌شود. فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین مزایا و معایبی دارد.

  1.   اولین مزایای فروش آنلاین صرفه‌جویی در وقت و زمان است: مصرف کننده خیلی سریع و بدون اینکه هزینه رفت و آمد بدهد، خریدش را انجام می دهد. در اینجا موقعیت جغرافیای خریدار و فروشنده اصلاً مطرح نیست، چرا که وبسایت ۲۴ ساعته در اختیار است و خریدار در هر زمان و مکانی که باشد می‌تواند خریدش را انجام دهد.
  2. تنوع محصولات: در فروشگاه‌های آنلاین محصولات با اندازه و رنگهای مختلف عرضه می شود که این تنوع باعث گسترده شدن حق انتخاب برای خریدار می شود.
  3. امکان مقایسه: خریدار می تواند محصول مورد نظر را در فروشگاه‌های آنلاین جستجو کند و آنها را از نظر قیمت  با هم مقایسه کند و مشتری دیگر دغدغه این موضوع را ندارد که مدام از فروشنده بخواهد تا محصولاتش را برای او بیاورد و در این حالت از خرید که داخل مغازه هستید، برای مقایسه کیفیت و قیمت محدودیت هایی وجود دارد.
  4. دسترسی آسان به محصولات و خدمات: با جستجو در وب سایت ها و فضای مجازی می توانید خیلی راحت از موجودی محصول مورد نظر آگاه شوید، تا این که به صورت سنتی از مغازه‌ها سوال بپرسید. در روش آنلاین فقط کافی است نام محصول را جستجو کنید تا هم موجودی محصول و هم مشخصات و همچنین فروشندگانی که محصول مورد نظر شما را عرضه می‌کنند اطلاع حاصل کنید.

فروش به سبک امروز راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین:

  فروشگاه آنلاین می تواند در موتورهای جستجو همچون گوگل  دارای وبسایت داشته باشد ویا در شبکه های اجتماعی محبوب افراد جامعه راه اندازی شود. اما قبل از هر چیز باید مشخص کنید که در فروشگاهتان چه محصولات و کالا یا خدماتی قرار است عرضه کنید؟ بازار هدف شما چه گروهی است؟ محصول شما اگر به صورت کالا است، چگونه و با چه بسته بندی ارسال می شود؟ به طور کلی و دقیق تر شما باید زیرساخت‌های مطمئنی را برای فروشگاه آنلاین خود طراحی کنید و ببینید چه محصولی بازار خوبی دارد. بعد از آن درباره تولید، تهیه، توزیع و نحوه حمل و نقل آن برنامه ریزی کنید.اشکالاتی که در سایت ها و کسب و کارهای آنلاین دیگر است وجود دارد را جستجو کنید تا کسب و کار بی نقصی برای خود به وجود بیاورید. در خصوص هزینه ها هم باید بدانید قیمت ساخت فروشگاه اینترنتی پیشرفته در مقایسه با تاسیس یک فروشگاه در شهر بسیار کمتر است و فروشگاه آنلاین حتی می‌تواند درآمدی به مراتب بیشتر از فروشگاه در شهر داشته باشد. حال برای راه اندازی  فروشگاه آنلاین به مراحل زیر توجه کنید:

● اکثر فروشگاه های اینترنتی نیاز به مجوز ندارند، اما برای محکم تر بودن کسب و کارتان و جلب اعتماد مشتری می توانید از وزارت صنعت و معدن مجوز نماد اعتماد ملی یا همان نماد الکترونیک دریافت کنید.

● اگر خودتان در زمینه طراحی سایت تخصص ندارید می توانید از افراد متخصص در طراحی سایت استفاده کنید.

●  برای فروشگاه آنلاین باید قالبی در نظر بگیرید قالب های وردپرسی فروشگاهی متنوع و بی شماری وجود دارد که بهتر است از بین قالب های محبوب، قالبی برای فروشگاه انتخاب کنید.

● نحوه ارسال را مشخص کنید در این قسمت خرید از سایت پرسشهای قرار دهید که شامل هزینه ارسال، نوع ارسال، شهر و کشورهای تحت پوشش و… مطرح شده باشد که پاسخ آنها باید شفاف باشد.

ویژگی های فروشگاه آنلاین حرفه ای:

  پس از راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام و طراحی وب سایت در موتورهای جستجو، به خصوص در گوگل، باید ویژگی هایی را برای آن در نظر بگیرید که درصد موفقیت شما در دنیای دیجیتال امروز را افزایش دهد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

● بارگذاری سریع

● خلاقیت در ظاهر سایت

● پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته

● قرار دادن محصولات مرتبط در فروشگاه

● قابلیت ارسال دیدگاه و نظر مشتری برای هر محصول

● اضافه شدن راحت و آسان محصول به سبد خرید

● امکان جستجو همراه با فیلتر برای محصول و خدمات

● امکان بارگیری عکس های هر محصول

● طراحی لوگوی مناسب و زیبا برای مجموعه

● حفظ مشتریان و اهمیت دادن به نظرات آنها

● فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای جذب ترافیک و افزایش اعتبار

● فرآیند پرداخت آسان

● ارسال به موقع و سریع

● و...

فروش به سبک امروز راه اندازی فروشگاه آنلاین

فروش گستر چیست؟

  فروش گستر هماهنگ ترین سیستم آنلاین کشور است که با هدف مکانیزه و هوشمند شدن کسب و کارها پا به عرصه دنیای دیجیتال گذاشته و سعی دارد تا صاحبان کسب و کار را تا مسیر ورود به بازار آنلاین و موفقیت در آن همراهی کند.فروش گستر نصف راه را برای شما پیموده و شما می توانید بدون فوت وقت و نگرانی از مسائل سیستمی وارد بازار دیجیتال شوید که هر ماه نسخه بروز آن را در اختیار دارید. هر کسب و کاری در هر زمینه ای

می توانند از این سیستم برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنند.

سخن آخر:

 بازار فروشگاه های آنلاین این روزها داغ تر از همیشه است و شما با کمی تحقیق و جستجو برای اینکه چه محصولی بازار خوبی دارد می توانید در پلتفرم های مختلف، فروشگاه و برند خودتان را داشته باشید و در این مسیر از قدرت تبلیغات در شبکه های اجتماعی غافل نشوید. یکی از اهداف فروش گستر کمک به صاحبان مشاغل و کسب و کارها برای ورود به بازار دیجیتال است. باید بدانید که شما با هر حرفه و مهارتی میتوانید وارد بازار آنلاین شده و کسب و کارتان را گسترش دهید. برای کسب اطلاع بیشتر جهت طراحی قالب فروشگاه آنلاین می توانید به صفحه اصلی سایت فروش گستر مراجعه فرمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید