در حال حاضر ابتلای زنان باردار به کرونا سه برابر بیشتر از سال گذشته و فوت زنان باردار مبتلا به کرونا نیز چند برابر بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

زنان در هفته چندم بارداری می‌توانند واکسن کرونا بزنند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: زنان باردار در موج اخیر کرونا ناشی از واریانت دلتا سه برابر سال گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند.

دکتر سیدمحمد علوی یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه زنان باردار از اهمیت ویژه ای برای دریافت واکسن برخوردار هستند افزود: تعداد زنان باردار فوت شده بر اثر کووید ۱۹ در استان خوزستان چند برابر زمان مشابه سال قبل بوده لذا از تمامی این افراد تقاضا می شود برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: زنان بارداری که از زمان بارداری آنها ۱۲ هفته گذشته است و یا بیش از ۳۵ سال سن دارند می توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند همچنین آنهایی که کمتر از ۳۵ سال سن داشته و دارای بیماری زمینه ای هستند باید واکسن کرونا دریافت کنند.

وی افزود: با رسیدن محموله های جدید واکسن به خوزستان، مراکز تجمیعی واکسیناسیون با شتاب بیشتر و نیرویی فراتر از گذشته در تمام ایام هفته تا نیمه شب در خدمت هم استانی های عزیز هستند.

علوی به عدم مراجعه برخی از افراد سالمند برای تزریق واکسن اشاره کرد و گفت: از تمامی این افراد تقاضا می شود برای سلامت خود و فرزندانشان که با آنها در تماس هستند هر چه سریعتر  نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

تاکنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان زرد کرونایی هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید