گلابی وحشی از میوه‌های پرخاصیت و سودمند است که طبیعت سرد و خشک داشته و ملین مزاج و مقوی قلب، معده و کبد است.

خواص شگفت‌انگیز گلابی وحشی جنگلی برای بدن!

به گزارش سلام نو، خواص گلابی وحشی (Pear) شامل نرم کردن سینه، آرامش اعصاب، افزایش نیروی جنسی و جسمی و افزایش وزن است. در ادامه با خواص گلابی وحشی آشنا شوید.

خواص گلابی وحشی را بشناسید

آیا شما تا به حال گلابی وحشی دیده اید؟ طعم آن را چشیده اید؟ همانی که این روزها به فروش می رسد و هر عدد آن به اندازه یک آلو و به رنگ زرد است و ظاهر و طعم متفاوت، اما بافت مشابه با گلابی یا همان امرود (شاه میوه) دارد و برخلاف گلابی به صورت خوشه ای بوده و هر هفت تا هشت عدد آن روی یک خوشه سوار است.

گلابی وحشی یا گلابی جنگلی ( PYRUS BOISSIERIANA )

این گونه از گلابی کمیاب تر بوده میوه ها حالت خوشه ای روی درخت سوار بوده، میوه ای به اندازه یک گردو زرد یا زرد مایل به سبز داشته بسیار جالب و دوست داشتنی وقتی که میوه را میخورید و دندان به آن میزنید بافت گلابی را مشاهده خواهید کرد. این درخت را به صورت خودرو تک درخت آن در جنگل و کنار برخی زمین های حاشیه جنگل ها یافت می شود و میوه آن اواخر شهریور و اوایل پاییز می رسد که به صورت خام خوری استفاده می شود.از نهال جوان آن به عنوان پایه گلابی در پیوند ارقام خوب و باغی استفاده می شود.
درختی است به ارتفاع حدود ۵ متر و دارای شاخه های خار مانند، برگ آن تخم مرغی گرد با قاعده گرد و یا تقریباً قلبی و با انتهایی کند ولی انتهای برگهای جوان آن کمی کشیده بنظر می رسد. روی برگ صاف و براق است و پشت برگهای جوان و حاشیه آنرا تارهای عنکبوتی فرا گرفته است که رفته رفته صاف می شود و  رنگ سبز روشن دارد و طول پهنک ۴-۲ سانتی متر و طول دمبرگ تقریباً دو برابر آن است.

گل آذین(گل دهی) گلابی وحشی بیشتر رنگ سفید و مجتمع خوشه ای است و طول پا یک گل به سه سانتی متر می رسد.گلهایش سفید و داخل کاسبرگهای خرد و مثلثی آن پشمین و سرخ می باشد. میوه آن کوچک، گرد و یا کمی گلابی شکل است و بر روی پایکی به طول سه سانتی متر قرار دارد و قطر آن به ۵/۱ سانتی متر بالغ می شود. رنگ آن سرخ تیره متمایل به سیاهی و برخی قهوه ای است.

در منابع آلمانی منشا گلابی را درکوه های البرز ذکر کرده اند.میوه گلابی انواع زودرس و دیر رس دارد که معمولا زودرسها شیرین تر و خوشمزه تر و رنگ میوه روشن تر است و در فصل تابستان و  شهریور ماه می رسد و دیررس ها که میوه ترش مزه و رنگ تیره تری دارند در مهر ماه می رسند. میوه نارس آن معمولا گس است و بعد از برداشت که چند روز بماند کاملا رسیده و خوشمزه می شود.  میوه این نوع درخت خواص قابض، تب بر و آرام بخش است. چوب درخت نیز محکم و بادوام است.
 لازم است بدانید گلابی جنگلی به دلیل آن که یکی از گونه های گلابی است، خواص تغذیه ای و درمانی آن را دارد.
این میوه طبیعت سرد و خشک داشته و ملین مزاج و مقوی قلب، معده و کبد است. سرشار از ویتامین C بوده و تانن و پتاسیم آن پایین آورنده اسید اوریک و فشار خون بالا بوده و برای نقرسی ها مفید است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید