مصرف آب یخ بسیاری از اعصاب حساس درون ستون فقرات را می لرزاند و بلافاصله پیام هایی را به مغز منتقل می کنند که باعث سردرد می شود.

معایب فراوان مصرف آب یخ برای بدن که از آن بی‌اطلاعید!

به گزارش سلام نو به نقل از سلامت، در گرمای طاقت‌فرسای تابستان نوشیدن آب یخ لذت‌بخش به نظر می‌رسد، اما باید بدانید نوشیدن آب یخ عوارض و مشکلات خطرناکی برای سلامت بدن ایجاد می کند.

پزشکان توصیه می کنند هیچ گاه آب یخ ننوشید زیرا نوشیدن آب یخ مشکلات و عوارض جبران ناپذیری را بر سلامتی وارد می کند و حتی منجر به سکته در افرادی که بیماری قلبی دارند می شود. یکی از دلایل اصلی اجتناب از نوشیدن آب یخ این است که بر هضم غذا تاثیر جدی می گذارد، آب سرد و برخی از نوشیدنی های یخ رگ های خونی را منقبض و هضم غذا را نیز محدود می کند.

آب یخ عوارض زیادی از جمله مانع آبرسانی،تحریک گلو،یبوست،شوک شدن بدن، چاقی، کاهش انرژی بدن، تجزیه چربی، چرب شدن کبد، کاهش ضربان قلب و از همه مهم تر موجب مرگ می شود.

مصرف آب یخ بسیاری از اعصاب حساس درون ستون فقرات را می لرزاند و بلافاصله پیام هایی را به مغز منتقل می کنند که باعث سردرد می شود.

در پایان باید گفت اگر چه نوشیدن آب یخ می تواند باعث سرحال شدن و تحریک شما در کوتاه مدت شود، اما مطمئنا در طولانی مدت انرژی تان را تخلیه می کند، زیرا بدن برای گرم کردن آب یخ و انتقال آن به دمای مشترک باید از مقاومت بیشتری استفاده کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید