در بخشی از دعای روز یکشنبه آمده است: به‌نام خدایی که جز فضل او امیدی ندارم و جز عدل او از چیزی ترس ندارم و جز به گفته او اعتماد ندارم.

دعا و زیارت روز یکشنبه + متن و ترجمه

به گزارش سلام نو، متن و ترجمه دعای روز یکشنبه به این شرح است: 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
به نام خدا که رحمت او بسیار و مهربانی او همیشگی است‏
بِسْمِ اللَّهِ الَّذِی لا أَرْجُو إِلا فَضْلَهُ وَ لا أَخْشَی إِلا عَدْلَهُ وَ لا أَعْتَمِدُ إِلا قَوْلَهُ وَ لا أُمْسِکُ إِلا بِحَبْلِهِ بِکَ أَسْتَجِیرُ یَا ذَا الْعَفْوِ وَ الرِّضْوَانِ مِنَ الظُّلْمِ وَ الْعُدْوَانِ وَ مِنْ غِیَرِ الزَّمَانِ وَ تَوَاتُرِ الْأَحْزَانِ وَ طَوَارِقِ الْحَدَثَانِ وَ مِنِ انْقِضَاءِ الْمُدَّةِ قَبْلَ التَّأَهُّبِ وَ الْعُدَّةِ وَ إِیَّاکَ أَسْتَرْشِدُ لِمَا فِیهِ الصَّلاحُ وَ الْإِصْلاحُ وَ بِکَ أَسْتَعِینُ فِیمَا یَقْتَرِنُ بِهِ النَّجَاحُ وَ الْإِنْجَاحُ وَ إِیَّاکَ أَرْغَبُ فِی لِبَاسِ الْعَافِیَةِ وَ تَمَامِهَا وَ شُمُولِ السَّلامَةِ وَ دَوَامِهَا وَ أَعُوذُ بِکَ یَا رَبِّ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ وَ أَحْتَرِزُ بِسُلْطَانِکَ مِنْ جَوْرِ السَّلاطِینِ.
به‌نام خدایی که جز به فضل و بخشش او امید نبستم و جز از عدالت او نهراسم و جز به سخن او اعتماد نمی‌کنم و جز به ریسمان او چنگ نزنم، تنها به تو پناه می‌آورم ای خدای بخشایشگر مهربان از ستم و دشمنی و مصائب روزگار و اندوه‌های پیاپی و پیش‏امدهای ناگوار دوران و از گذشت عمر پیش از مهیّا شدن‏ و توشه برداشتن و تنها از تو راهنمایی می‌جویم به سوی آن‌چه خیر و صلاح من در آن است و فقط از تو یاری می‌خواهم در آن‌چه پیروزی و رستگاری با آن همراه است و در پوشیدن لباس عافیت و کمال آن و فراگیری سلامتی و دوام آن تنها به تو دل می‌بندم و به تو پناه می‌آورم ای پروردگار من از وسوسه‌ شیاطین و به یاری سلطنت تو، از ستم پادشاهان دوری می‌جویم.
فَتَقَبَّلْ مَا کَانَ مِنْ صَلاتِی وَ صَوْمِی وَ اجْعَلْ غَدِی وَ مَا بَعْدَهُ أَفْضَلَ مِنْ سَاعَتِی وَ یَوْمِی وَ أَعِزَّنِی فِی عَشِیرَتِی وَ قَوْمِی وَ احْفَظْنِی فِی یَقَظَتِی وَ نَوْمِی فَأَنْتَ اللَّهُ خَیْرٌ حَافِظا وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ.
اللَّهُمَّ إِنِّی أَبْرَأُ إِلَیْکَ فِی یَوْمِی هَذَا وَ مَا بَعْدَهُ مِنَ الْآحَادِ مِنَ الشِّرْکِ وَ الْإِلْحَادِ وَ أُخْلِصُ لَکَ دُعَائِی تَعَرُّضا لِلْإِجَابَةِ وَ أُقِیمُ عَلَی طَاعَتِکَ رَجَاءً لِلْإِثَابَةِ.
فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ خَیْرِ خَلْقِکَ الدَّاعِی إِلَی حَقِّکَ وَ أَعِزَّنِی بِعِزِّکَ الَّذِی لا یُضَامُ وَ احْفَظْنِی بِعَیْنِکَ الَّتِی لا تَنَامُ وَ اخْتِمْ بِالانْقِطَاعِ إِلَیْکَ أَمْرِی وَ بِالْمَغْفِرَةِ عُمْرِی إِنَّکَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ.
پس آن‌چه از نماز و روزه‌ام صورت گرفته، پذیرا باش و فردا و روزهای پس از آن مرا بهتر از این ساعت و امروزم قرار ده و مرا در بین خویشاوندان و بستگانم عزیز کن و در بیداری و خواب، نگهدارم باش، چزیرا تویی خدا و بهترین نگهدار و تویی مهربان‌ترین مهربانان.
خدایا من در امروزم و یکشنبه‌های دیگر، به سوی تو، از شرک و بی‌دینی بیزاری می‌جویم و دعایم را تنها برای تو خالص می‌کنم‏ تا در معرض اجابت قرار گیرد و به امید پاداش تو بر طاعتت پایداری می‌کنم.
پس بر بهترین آفریده‌ات محمّد (ص) درود فرست، آن‌که دعوت‌کننده مردم به حقانیّت تو بود و مرا عزیز کن با عزّت ذلّت‌ناپذیر خود و به دیده بی‌خواب خودت حفظ کن و کارم را با گسستن از همه خلق و پیوستن به تو و عمرم را با آمرزش خویش، پایان بخش. همانا تو بسیار آمرزنده و مهربان هستی.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید