رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت،گفت: شانس ابتلای زنان باردار به کرونا بیش از سایر افراد جامعه نیست ولی در صورت ابتلا، ممکن است شدت بروز بیماری در زنان باردار بیش از سایر زنان غیرباردار در گروه سنی مشابه آن‌ها باشد.

بهترین نوع واکسن کرونا برای زنان باردار

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، نسرین چنگیزی در پاسخ به این سوال که تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار مفید است یا مضر؟، گفت: مشاهدات در کل دنیا بیانگر این است که شانس ابتلای زنان باردار به کرونا بیش از سایر افراد جامعه نیست ولی در صورت ابتلا، ممکن است شدت بروز بیماری در زنان باردار بیش از سایر زنان غیرباردار در گروه سنی مشابه آن‌ها باشد و با توجه به شدت بیماری در مادران باردار، واکسیناسیون این گروه در دنیا مطابق مستندات و بر اساس تصمیم مادران باردار توصیه می‌شود.

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال که چه واکسنی برای زنان باردار بهتر است؟، افزود: در حال حاضر واکسن‌های مختلفی در سراسر دنیا برای مقابله با کرونا وجود دارند و گزارش واکسیناسیون با واکسن‌های با پایه MRNA از طریق کشورهایی مانند امریکا و انگلیس در مادران باردار موجود هست و البته مطابق توصیه سازمان بهداشت جهانی واکسن‌های سینوفارم و استرازنکا هم قابل تزریق در مادران باردار هست. واکسن سینوفارم یک واکسن با پایه ویروس غیر فعال شده است و در مادران باردار سابقه تزریق واکسن‌های از این گروه وجود دارد.

وی با بیان اینکه دستور عمل واکسیناسیون مادران باردار با آسترازنکا با محدودیت‌های جدی الیته در اوایل سال ابلاغ شد، توضیح داد: از ۱۶ مرداد ماه طی ابلاغیه‌ای استفاده از واکسن سینوفارم برای مادران باردار بالای ۳۵ توصیه شده است، برای مادران زیر ۳۵ سال هم آن‌هایی که شاخص توده بدنی ۳۵ و بالاتر دارند، آن دسته از افرادی که با آی وی اف باردار شده اند یا چند قلویی باردار هستند، آن‌هایی که دچار بیمارهای زمینه‌ای نظیر آنمی، سیروز، بیماری قلبی، دیابت و.. هستند، زنان شاغل در مراکز بهداشت و درمان و آن‌هایی که در مراکزی مشغول به فعالیت هستند که واکسیناسیون آن‌ها اولویت دارد هم واکیسنه می‌شوند.

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت درباره عوارض تزریق واکسن کرونا در زنان باردار اظهار کرد: از جمله عوارض تزریق واکسن می‌توان به درد و سوزش و تورم محل تزریق، تب، لرز و در موارد اندک سایر عوارض اشاره کرد که حداکثر ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد، اما در صورت تشدید هرکدام از این علائم با تماس با ۴۰۳۰ کد ۴ راهنمای مادران باردار، شرایط را توضیح دهند تا توسط همکاران ما راهنمایی شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که واکسیناسیون محافظت کامل ایجاد می‌کند؟، پاسخ داد: مادران باردار باید بدانند که واکسیناسیون آن‌ها را در مقابل بیماری رویین تن نمی‌کند و اگر با ویروس برخورد داشته باشند، احتمال ابتلا برای آن‌ها هم وجود دارد و بنابراین باید در صورت تزریق واکسن هم همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند تا سلامت باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید