بدون شک افراد مبتلا به قارچ سیاه بدون شک دچار مرگ خواهند شد و یکی از علایم آن تب‌های غیرقابل بازگشت خواهد بود.

آمار ابتلا به قارچ سیاه در استان گلستان اعلام شد/ بیماری قارچ سیاه قابل انتقال است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: تاکنون ۱۱ مورد ابتلا به قارچ سیاه در بین بیماران کرونایی این استان گزارش شده است.

عبدالرضا فاضل روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا این استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تاکنون چهار نفر به علت ابتلا به قارچ سیاه در گلستان جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری قابل انتقال نیست و بیشتر افرادی که به علت ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و دچار ضعف بدنی و سیستم ایمنی شدند و از سوی دیگر افرادی که "کورتون" مصرف می‌کنند، به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی یادآور شد: این یک قارچ ارگانیسم است که در بدن همه افراد وجود دارد و افرادی که مبتلا به این بیماری می‌شوند، مجاری تنفسی آنها دچار مشکل شده و درمان آن تنها شاید عمل روزانه و همچنین استفاده از داروهای نایاب باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در برخی از عمل‌ها تیم درمانی مجبور بر برداشتن اندام تنفسی و گوارشی می شود که بدون شک درمان موثری نخواهد بود.

فاضل اضافه کرد: بدون شک افراد مبتلا به قارچ سیاه بدون شک دچار مرگ خواهند شد و یکی از علایم آن تب‌های غیرقابل بازگشت خواهد بود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر هزار و ۳۷۹ نفر به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال ۸۳ نفر از آنان وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ گلستانی به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

فاضل تصریح کرد: شرایط بستری امروز باز هم به نسبت پیک اول در اسفند ماه ۹۸، بیشتر است اما نسبت به دوشنبه هفته قبل روند کاهشی خوبی در استان داشتیم.

وی تاکید کرد: اگر طی روزهای آتی شاهد تجمعات مختلفی در استان باشیم، به زودی شاهد روند سینوسی در استان خواهیم بود و احتمال گره خوردن پیک پنجم با پیک ششم و نوع لامبدا این ویروس دور از انتظار نخواهد بود که فاجعه سنگینی در انتظار استان است.

وی بیان داشت: وضعیت ۶ شهرستان استان شامل کردکوی، علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه از قرمز کرونایی به نارنجی رسید اما همچنان با توجه به قرمز بودن ۹ شهرستان استان، وضعیت کل استان قرمز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در برخی از شهرستان‌های استان، سن واکسیناسیون را با مجوزهای مربوطه از ۴۵ سال به ۴۰ سال رساندیم و تاکنون حدود ۵۴۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

فاضل در خصوص کمبود دارو و سُرم در استان یادآور شد: مشکل سُرم تا حد قابل قبولی با توجه به کاهش مراجعات بیماران کمتر شده، اما کمبود داروهای کرونی از جمله "اکتمرا " همچنان در استان احساس می‌شود که آن هم ناشی از کمبود تولید داخلی است و برخی متاسفانه از این مساله سوء استفاده کرده و اقدام به فروش قاچاق آن با قیمت‌های گزاف می‌کنند.

وی اضافه کرد: با بررسی‌ و رصدهای صورت گرفته از سوی حراست دانشگاه، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و دادگستری استان، تاکنون ۲ مورد دستگیری فروشندگان داروهای "اکتمرا" در استان داشتیم که این پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان در حال بررسی است.

در زمان حاضر هزار و ۳۷۹ نفر مبتلای به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید