به گفته یکی از مقامات بلندپایه وزارت خارجه فرانسه، در صورت نهایی شدن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در زمان مقرر، فرانسه هم عملیات تخلیه نیروهایش را تا ۴ شهریور به پایان خواهد رساند.

تخلیه نیروهای فرانسه از افغانستان طی سه روز آینده

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی اوئست فرانس نوشت: نیکولاس روش مقام بلندپایه وزارت خارجه فرانسه به ژان کاستکس، نخست وزیر این کشور در حضور خبرنگاران اعلام کرد: درصورتی که ایالات متحده طبق مهلت پیش بینی شده (۳۱ اوت/۹ شهریور) عملیات خروج نهایی نیروهای خود از افغانستان را به اتمام برساند، فرانسه نیز به عملیات تخلیه نیروهای خود تا سه روز آینده (پنجشنبه۲۶ اوت/ ۴ شهریور) پایان می دهد.

این در حالی است که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته (دوشنبه) هنگام حضور در پایگاه هوایی الظفره در ۳۰ کیلومتری ابوظبی پایتخت امارات از مهلت تعیین شده از سوی ایالات متحده (۳۱ اوت/ ۹ شهریور) برای خروج نیروها از افغانستان ابراز نگرانی کرده و تمدید این مهلت را ضروری دانسته بود.  

 به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، ۳۱ اوت/ ۹ شهریور تاریخی است که دولت آمریکا برای خروج نهایی نیروهای خود از افغانستان تعیین کرده است. با این حال، این مهلت از سوی شرکای واشنگتن غیرقابل قبول تلقی می شود.

این در حالی است که گروه طالبان به نیروهای آمریکایی در افغانستان هشدار داد که ۳۱ اوت/۹ شهریور خط قرمز آن ها برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان است و پس از آن تاریخ، طالبان علیه حضور اشغالگرانه آمریکا اقدامات عملی انجام خواهند داد. 

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و سرانجام ۲۴ مرداد وارد کابل شد و دولت محمد اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید