محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: مقامات ایالات متحده و ناتو ثابت فقط در پی منافع خود به افغانستان و جاهای دیگر حمله و آنرا اشغال کردند اما حتی نتوانستند به آن هم برسند.

آمریکا و ناتو فقط در پی منافع خود به افغانستان و جاهای دیگر حمله کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در پیامی که در صفحه شخصی خود در پیام‌رسان توئیتر منتشر کرد، نوشت: با وجود همه حرفهایشان از دموکراسی و مبارزه با تروریسم، رویدادهای افغانستان و اظهارات مقامات ایالات متحده و ناتو ثابت می کند آنها فقط در پی منافع خود به افغانستان و جاهای دیگر حمله و آنرا اشغال کردند اما حتی نتوانستند به آن هم برسند.

وزیر امور خارجه با اشاره به ویرانی‌های ناشی از حدود ۲ دهه جنگ و اشغال افغانستان توسط نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی به رهبری ایالات متحده تصریح کرد: آمریکا و ناتو اکنون ملزم به جبران خسارت هستند.

پس از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر، طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست ۲۴ مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی وارد کابل شود. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید