در حالی که این کلمات ممکن است در ذهن شما کاملا منطقی به نظر برسند، اما گفتن جملاتی مانند شما همیشه دیر می­‌کنید یا شما هرگز به این نتیجه نرسیده‌­اید در محل کار یا در روابط عاشقانه اصلا نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

جمله‌های ممنوعه‌ای که یک مدیر هیچ گاه نباید به زبان بیاورد

برخی اوقات در محل کار افراد از عبارت­هایی استفاده می کنند که ممکن است در آن­ها قصد و تأثیر در یک راستا نباشند. دلیل این امر این است که حتی اگر با بهترین نیت به موقعیت­های کاری بروید، ممکن است تأثیر کلمات شما بر دیگران منعکس‌­کننده این قصد نباشد و در واقع به آن­ها آسیب برساند. بنابراین ممکن است در محل کار از عبارات تحقیرآمیز استفاده کنید، حتی اگر اصلا قصد شما این نبوده باشد. این یک مسئله کلی است که به آن تعصب خودمحوری می­‌گویند و نشان­دهنده اعتماد ما به نیت­های خوب خودمان است، درحالی­ که بسیاری از ما قدرت تشخیص این حقیقت را نداریم که دیگران به مقاصد ما دسترسی ندارند و فقط به رفتارهای ما واکنش نشان می­دهند. بنابراین باید بدانید حتی وقتی قصد تخریب یک همکار را ندارید، برخی کلمات و عبارات خاص پتانسیل مخرب دارند، به خصوص اگر شما یک مدیر هستید.

برخی کلمات و عبارات می­‌توانند روحیه را کاهش داده و عملکرد را تحت تأثیر قرار دهند. اگر شما نیز اغلب از این کلمات و عبارات استفاده می­‌کنید، بهترین گام بعدی این است که با آن­ها آشنا شوید و سعی کنید که بفهمید چگونه این عبارات به اشتباه تفسیر می­‌شوند. سپس می­توانید در آینده پیام­های خود را اصلاح کنید.

۱. هرگز و همیشه

در حالی که این کلمات ممکن است در ذهن شما کاملا منطقی به نظر برسند، اما گفتن جملاتی مانند شما همیشه دیر می­‌کنید یا شما هرگز به این نتیجه نرسیده‌­اید در محل کار یا در روابط عاشقانه اصلا نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. این جملات تاکیدی و شدید هرگز صد در صد درست نیستند و استفاده از آن­ها می­‌تواند احساس خشم را برانگیزد. فراتر از ماهیت شدید کلمات که برای مردم آزاردهنده و تحقیرآمیز است، آن­ها همچنین می‌­توانند شما را فردی ناپخته و بی­‌تجربه تلقی کنند.

در عوض چه چیزی باید بگویید؟ اگر نیاز دارید با کسی در مورد چگونگی تأخیر یا بهم زدن کار خاصی صحبت کنید، توصیه می­‌شود به جای آن از کلماتی مانند اغلب یا معمولا استفاده کنید.

۲. آرام باش

دستور دادن به دیگران برای آرامش نه تنها تایید بی مورد کار آن­ها است، بلکه مفهومی روانی نیز به همراه دارد که نشان می­‌دهد شخص به خاطر موضوعی که چندان اهمیتی ندارد، همه را درگیر کرده است. علاوه بر این استفاده از این عبارت اغلب نتیجه معکوس نیت را به همراه دارد.

در عوض چه باید گفت؟ به جای این که به کسی بگویید آرام باشید، توصیه می­‌شود احساسات خود را با عبارتی مانند رفتار شما مودبانه نیست نشان دهید.

۳.  این پیشنهادت را پسندیدم

وقتی این عبارت را می­‌گویید، شاید در ابتدا یک تعریف به نظر برسد اما در واقع این پیام را به طرف مقابل می‌­رساند که تعجب می‌­کنید که آن شخص ایده یا فکر خوبی داشته باشد و مانند این که شما عموما آن شخص را کم ارزش می­‌دانید. در عوض باید گفت: ایده خوبی است.

۴.  لابد شما بهتر می‌­دانید

افراد بعد از شنیدن این عبارت، با حالت دفاعی برخورد خواهند کرد.

در عوض چه چیزی باید بگویید؟ اگر می‌­خواهید در مورد موضوعی مربوط به کار صحبت کنید، توصیه می­‌شود که فقط نظر خود را عینی و بدون قضاوت شخصی خود در مورد مهارت­ها یا هوش طرف مقابل بیان کنید.

۵ متوجه هستم، اما

این عبارت بسیار نادرست است. مردم معمولا فقط آن­چه را که بعد از ˮاما“ می­‌آید، می­‌شنوند که در هر صورت احساس واقعی آن­ها است و این مفهوم را به شخص مقابل می‌­رساند که به نظر می­‌رسد شما فکر می کنید ایده شما بهتر از ایده آن­ها است.

در عوض چه چیزی باید بگوییم؟ توصیه می­‌شود که یک تغییر ساده را با تعویض اما با و  انجام دهید. بنابراین بگویید من متوجه هستم و... ، و سپس دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید