۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 55277495

با توجه به اینکه جمعیت جهان در ۳۰ سال آینده ۲ میلیارد نفر افزایش می­یابد، توسط بسیاری از ذینفعان به رسمیت شناخته شده است که تولید حجم بیشتری از غذاهای سالم تر و پایدارتر، رفاه انسان و سیاره را تضمین نمی­کند. سایر چالش­های مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرند، مانند پیوندهای متقابل برنامه ۲۰۳۰ شامل کاهش فقر. شمول اجتماعی ؛

روز جهانی جوانان

به گزارش سلام نو،‌روز جهانی جوانان در ۱۲ آگوست بر مشکلاتی که برخی از جوانان در سراسر جهان تجربه می­کنند تمرکز دارد. نیمی از کودکان بین شش تا ۱۳ سال فاقد مهارت­های ابتدایی خواندن و ریاضی هستند و فقر دوران کودکی هنوز یک مشکل شایع در سطح جهانی است. روز بین المللی جوانان توسط سازمان ملل متحد برای آگاهی از این مسائل و تلاش برای یافتن راه حل ها ایجاد شده است. این روز برای تأمل و همچنین روزی برای اقدام است. کنسرت ها و رویدادهای فرهنگی زیادی در روز جهانی جوانان برگزار می­شود.

روزهای جوان و بی­دغدغه ما برای همیشه دوام نمی­آورند. متأسفانه، بسیاری از جوانان در سراسر جهان با مشکلات روبرو هستند و دسترسی محدودی به منابع ضروری دارند که می­تواند راه را برای آینده­ای بهتر هموار کند. این مشکلات جوانان در روز جهانی جوانان در ۱۲ آگوست مشاهده می­شود.

تاریخچه روز جهانی جوانان

در سال ۱۹۶۵ مجمع عمومی سازمان ملل متحد تلاش متقابل برای تأثیرگذاری بر جوانان را آغاز کرد. آ­ن­ها بیانیه ارتقاء آرمان­های صلح، احترام متقابل و تفاهم بین مردم را در بین جوانان تأیید کردند. آن­ها با شناسایی رهبران آینده و اختصاص منابع برای برآوردن نیازهای جهان، زمان و منابع خود را برای توانمندسازی جوانان اختصاص دادند.

در ۱۷ دسامبر ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل متحد از توصیه کنفرانس جهانی وزرای مسئول جوانان حمایت کرد و روز جهانی جوانان تعیین شد. اولین بار در ۱۲ آگوست ۲۰۰۰ جشن گرفته شد و از آن روز به بعد برای آموزش جامعه استفاده می­شود. جوانان را در عرصه سیاست بسیج کنید و منابع را برای رسیدگی به مشکلات جهانی مدیریت کنید.

موضوع سال ۲۰۱۹ "تغییر آموزش" بود.

روز جهانی جوانان بستری برای صدای جوانان ایجاد می­کند. جوانان را درگیر می­کند و قصد دارد ابتکارات و اقداماتی را انجام دهد که فرصت­ها را برای آنها افزایش دهد.

جوانان جهان بسته به اینکه در کدام قسمت از جهان زندگی می کنند با چالش ها و موانع مختلفی برای پیشرفت و رفاه روبرو هستند. جوانان ساکن در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بیشتر در معرض چالش های روانی و اجتماعی هستند. کشورها با مشکلات شدیدی روبرو هستند که ریشه در فقدان نیازهای اساسی­تر مانند تحصیل، بهداشت و اشتغال دارد.

این مسائل و چالش ها به طور گسترده در سطوح محلی، نهادی و دولتی مورد بحث قرار می­گیرد. سمینارها، جلسات آموزشی، مناظره­ها، تالارهای گفتگو با حضور چهره­های تأثیرگذار به عنوان سخنرانان کلیدی، جمع­آوری کمک­های مالی و توزیع مطالب آموزشی برای اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در روز جهانی جوانان انجام می­شود. با درک بهتر مشکلاتی که مانع توسعه جوانان می­شوند، می­توان تغییرات سیاست­ها را به راحتی اجرا کرد.

۱۵ تا ۲۴ - گروه سنی به عنوان "جوانان" تعریف شده است.

تغییر سیستم­های غذایی و نوآوری جوانان برای سلامت انسان و سیاره

با توجه به اینکه جمعیت جهان در ۳۰ سال آینده ۲ میلیارد نفر افزایش می­یابد، توسط بسیاری از ذینفعان به رسمیت شناخته شده است که تولید حجم بیشتری از غذاهای سالم تر و پایدارتر، رفاه انسان و سیاره را تضمین نمی­کند. سایر چالش­های مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرند، مانند پیوندهای متقابل برنامه ۲۰۳۰ شامل کاهش فقر. شمول اجتماعی ؛ مراقبت های بهداشتی؛ حفاظت از تنوع زیستی ؛ و کاهش تغییرات آب و هوایی اذعان شده است که نیاز به سازوکارهای حمایتی فراگیر وجود دارد که باعث می شود جوانان به طور جمعی و فردی تلاش های خود را برای بازگرداندن کره زمین و حفاظت از زندگی ادامه دهند و در عین حال تنوع زیستی را در دگرگونی سیستم های غذایی ادغام کنند.

موضوع روز جهانی جوانان ۲۰۲۱ ، "تغییر سیستم های غذایی: نوآوری جوانان برای سلامت انسان و سیاره" ، است که نشان می­دهد موفقیت چنین تلاش جهانی بدون مشارکت معنادار جوانان محقق نمی­شود.

در طول انجمن جوانان ECOSOC ۲۰۲۱ (EYF) ، مسائل و اولویت های برجسته شده توسط شرکت کنندگان جوان شامل تأثیر همه گیری COVID-۱۹، به ویژه مربوط به تأثیر آن بر سلامت انسان ، محیط زیست و سیستم های غذایی بود. به عنوان بخشی از توصیه های رسمی نتیجه EYF ، شرکت کنندگان جوان بر اهمیت کار برای سیستم­های غذایی عادلانه­تر تأکید کردند. علاوه بر این، آن­ها بر ضرورت تصمیم­گیری آگاهانه جوانان در مورد انتخاب مواد غذایی از طریق افزایش آموزش جهانی در مورد سالم­ترین و پایدارترین گزینه­ها برای افراد و محیط زیست تاکید کردند. همچنین توصیه­هایی مبنی بر ایجاد ظرفیت کافی با توجه به انعطاف­پذیری سیستم­های غذایی، به ویژه در طول بیماری همه­گیر COVID-۱۹ و پس از آن، ارائه شد.

امسال از طریق آموزش جوانان، مشارکت، نوآوری و راه حل­های کارآفرینانه، هدف این است که زمینه­ای برای جوانان فراهم شود تا حرکت خود را از EYF در پیش از اجلاس سیستم های غذایی سطح بالا ادامه دهند. امسال، روز جهانی جوانان عملا توسط DESA و با مشارکت سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد و گروه بزرگ کودکان و جوانان برگزار می­شود.

لوگوی جشنواره

جشنواره نوآوری #رهبران جوان که در ۱۲ تا ۱۳ آگوست ۲۰۲۱، روز جهانی جوانان برگزار می­شود، جشن راه حل­های نوآورانه به رهبری جوانان برای دستیابی به اهداف توسعه و بهبود از همه گیری COVID-۱۹ است.

واکنش جوانان به COVID-۱۹

COVID-۱۹ همه اقشار مردم را تحت تأثیر قرار می­دهد، زیرا جوانان نقش مهمی در مدیریت این شیوع و بهبودی پس از شیوع ایفا می­کنند. اگرچه هنوز نحوه تأثیر این بیماری بر جوانان ناشناخته است، اما دولت­ها در برنامه جهانی اقدام برای جوانان (WPAY) مأمور شده­اند تا اطمینان حاصل کنند که خدمات آن­ها پاسخگوی نیازهای جوانان است. در این شرایط، اطمینان از این که جوانان در کنار مداخلات بهداشتی و غیر بهداشتی در پاسخ به COVID-۱۹ در کنار سایر افراد جامعه و صداهای بیمار شنیده می­شوند.

افزایش ظرفیت جوانان برای اینکه بتوانند در مورد سلامت خود تصمیم بگیرند و مسئولیت سلامتی را بر عهده بگیرند نیز یکی از عناصر کلیدی WPAY است. در این زمینه، آموزش بهداشت، ارتقاء سلامت عمومی و اطلاعات مبتنی بر شواهد در مبارزه با گسترش و اثرات COVID-۱۹، به ویژه برای به چالش کشیدن گسترش اطلاعات نادرست آنلاین بسیار مهم است. نقش دولت­ها و همچنین سازمان­های جوانان و گروه­های اجتماعی برای اطمینان از انتشار اطلاعات قابل اعتماد بهداشت عمومی ضروری خواهد بود.

مبتکران جوان در حال حاضر به ویروس از طریق نوآوری تأثیر اجتماعی پاسخ می­دهند. بسیاری از مراکز نوآوری در زمینه فناوری جوانان از استارتاپ­ها برای توسعه راه­حل های مؤثر برای مقابله با COVID-۱۹ حمایت می­کنند.

آیا میدانستید؟

تاثیر اقتصادی COVID-۱۹ قرار است بازار کار را برای جوانان چالش برانگیزتر کند. ”ILO"گزارش می­دهد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، حدود ۵.۴ درصد از ساعت کار جهانی، معادل ۱۵۵ میلیون شغل تمام وقت، نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ از بین رفته است.

برآوردهای اخیر نشان می­دهد که ۶۰۰ میلیون شغل در ۱۵ سال آینده برای برآوردن نیازهای اشتغال جوانان ایجاد می­شود.

مسائل جهانی جوانان

هنگامی که دانش و فرصت­های مورد نیاز برای پیشرفت در اختیار جوانان قرار گیرد می­تواند نیروی مثبتی برای پیشرفت باشد. امروزه ۱.۲ میلیارد جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله وجود دارد که ۱۶ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می­دهند. تا سال ۲۰۳۰ - تاریخ مورد نظر برای  اهداف توسعه پایدار  ( اهداف توسعه پایدار) که برنامه ۲۰۳۰ را تشکیل می­دهد. پیش بینی می­شود که تعداد جوانان ۷ درصد افزایش یافته و به ۱.۳ میلیارد نفر برسد.

حفاظت از جوانان در فضای مدنی

موضوع ایمنی و حفاظت در فضای مدنی چیز جدیدی نیست، اما تاکنون، هیچ تلاشی برای جمع آوری داده­های جهانی به طور خاص در مورد تهدیدها و آزارهای جوانان در فضای مدنی انجام نشده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید