سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه بی‌اساس وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی سیاسی خارجی اتحادیه اروپا گفت: اینگونه سناریوسازی‌های بی‌پایه که غالبا رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد، با هدف مشوش ساختن فضا طراحی می‌شود.

طراحی توطئه‌ در مقاطع مختلف از سوی رژیم صهیونیستی تازگی ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از وزارت خارجه، سعید خطیب زاده در واکنش به بیانیه وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی سیای خارجی اتحادیه اروپا گفت: بیانیه بی‌اساس وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی سیاسی خارجی اتحادیه اروپا را که طی آن اتهامات بی‌اساسی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است، به شدت محکوم می کنیم. 

وی افزود: این حادثه تنها چند روز قبل از مراسم تحلیف رییس جمهور جدید ایران سناریوسازی شده است. 

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: اینگونه سناریوسازی‌های بی پایه که غالبا رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد، با هدف مشوش ساختن فضا طراحی می‌شود و متاسفانه مشتریانی را که بلافاصله آماده نتیجه گیری‌های غیر واقعی و نابخردانه هستند را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: در واقع برای اهل فن و آشنایان به تاریخ این منطقه، طراحی چنین توطئه‌هایی در مقاطع مختلف از سوی رژیم صهیونیستی تازگی ندارد. 

خطیب‌زاده تاکید کرد: ایران به تامین امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز کاملا متعهد است و آن‌ را جزیی از امنیت خود دانسته و کماکان آماده مشارکت با کشورهای منطقه در زمینه ایجاد، استقرار و تضمین پایداری نطام امنیت دسته جمعی در منطقه می‌باشد و در عین حال در دفاع از حقوق حاکمیتی خود در این حوزه حتی اندکی تردید نخواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید