موسسه ملی بیماری‌های واگیردار ژاپن تخمین می‌زند که حدود ۹۰ درصد موارد اخیر ابتلا به کرونا در توکیو و ۳ استان همجوار آن ناشی از نسخه بسیار مسری دلتا بوده است.

عبور مبتلایان به کرونا در ژاپن از مرز یک میلیون نفر

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از شبکه خبری "ان. اچ. کی" نوشت: ویروس کرونا در ژاپن ابتدا در شانزدهم ژانویه سال میلادی گذشته شناسایی شد. آن زمان، نتیجه آزمایش ابتلای مردی در سن ۳۰ سالگی ساکن استان کاناگاوا در جنوب توکیو مثبت اعلام شد، او به ووهان چین سفر کرده بود که شیوع کرونا ابتدا از آن جا آغاز شد.

شمار مبتلایان در ماه آوریل سال میلادی گذشته، اندکی پس از آن که دولت اولین وضعیت اضطراری را اعلام کرد، از ۱۰ هزار نفر گذشت.

در نهم آوریل سال جاری در حالی که سویه آلفای ویروس کرونا که ابتدا در بریتانیا شناسایی شده بود، عمدتا در منطقه کانسای در غرب ژاپن شیوع پیدا کرده و ژاپن را در چهارمین موج ابتلا قرار داده بود، تعداد کل مبتلایان به ۵۰۰ هزار نفر رسید.

حدود ۱۵ ماه طول کشید تا تعداد مبتلایان به مرز نیم میلیون نفر برسد، اما افزایش این تعداد به میزان ۵۰۰ هزار مبتلای دیگر، کمتر از چهار ماه زمان برد.

در موج پنجم که از ماه ژوئن آغاز شد، سویه دلتای کرونا که به شدت مسری است، عمدتا در توکیو و مناطق اطراف آن در حال گسترش است.

طی ۹ روز گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار مبتلای جدید شناسایی شده اند.

دولت کلانشهر توکیو روز گذشته /جمعه/ چهار هزار و ۵۱۵ مبتلای جدید به کرونا را شناسایی کرد. این رقم دومین تعداد بالای مبتلایان تا کنون در پایتخت ژاپن است.

موسسه ملی بیماری های واگیردار ژاپن تخمین می زند که حدود ۹۰ درصد موارد اخیر ابتلا به کرونا در توکیو و ۳ استان همجوار آن ناشی از نسخه بسیار مسری دلتا بوده است.

این موسسه برای برآورد دامنه گسترش ویروس کرونا با جهش ژنتیکی L۴۵۲R در میان موارد اخیر و تایید شده ابتلا به کرونا، از داده های ۷ شرکت خصوصی آزمایش پی سی آر (PCR) استفاده کرده است. این جهش ژنتیکی در نسخه دلتای این ویروس یافت شده است.

موسسه ملی بیماری های واگیردار ژاپن گفت: ۹۰ درصد موارد تایید شده ابتلا به کرونا در توکیو و ۸۹ درصد موارد جمعی ابتلا در توکیو و ۳ استان همسایه آن، کاناگاوا، سایتاما و چیبا، ناشی از نسخه دلتای این ویروس بوده است. این موسسه پیشی بینی می کند که اواخر ماه میلادی جاری، نسخه دلتا منشاء تمام موارد ابتلا در ناحیه توکیو خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید