هاشمی‌طبا در پاسخ به این پرسش که آیا بحران‌های کشور به نقطه برگشت ناپذیر رسیده یا خیر، گفت: خیلی چیزها برگشت پذیر یا قابل تطبیق است؛ مثل سرمایه‌گذاری یا تورم ولی تخریب مملکت و محیط زیست برگشت ناپذیر است.

ریل حکمرانی رییسی همان ریل روحانی خواهد بود / امروز مهم‌ترین مسئله حفظ زیستگاه و محیط زیست کشور است

سلام نو سرویس سیاسی: ابراهیم رییسی سکان کشور را با مشکلاتی بسیار بزرگ در دست گرفت، مشکلاتی که از کرونا، برجام و مسائل منطقه تا بحران‌های اقتصادی و محیط زیستی را شامل می‌شود. حامیان رییسی معتقدند او با شیوه مدیریت متفاوت خود می‌تواند بر این مشکلات فائق آید اما آیا چنین است؟

مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با سلام نو تاکید می‌کند که تنها راه چشم انداز حل مسائل کشور تغییر نگرش حکمرانی است و این مسئله نیز نیاز به پذیریش نگاه کارشناسان، شجاعت و فدارکاری ابراهیم رییسی دارد، وگرنه ریل حکمرانی رییسی، همان ریل حکمرانی روحانی خواهد بود.

وی با اشاره به چشم انداز پیش روی کشور افزود: نه صرفا با روش دولت روحانی، بلکه اساسا با روش فعلی حکومتداری چشم اندزای برای حل مسائل کشور نمی‌بینم. البته چشم انداز برای حل مشکلات و بحران‌ها وجود دارد، به شرط این که راه حل‌های مناسب با آن‌ها را انتخاب کنیم. به طور خلاصه برای چشم انداز بهتر کلیت نوع نگرش به اداره کشور باید تغییر پیدا کند.

این فعال سیاسی با اشاره به مسائل اساسی پیش روی ایران گفت: یکی از مسائل نوع زندگی مردم و دیگری امکاناتی است که باید در کشور وجود داشته باشد. از همه مهم‌تر حفظ زیستگاه و محیط زیست کشور است که به شدت در حال تخریب است. این روزها دشت، رودخانه و آب کشور در حال تخریب است و به نظرم باید در درجه اول توجه باشد.

وی مسئله دیگر ایران را مصرفی شدن آن دانست و گفت: با کمبود برق دنبال اضافه کردن ظرفیت برق می‌رویم و با کمبود آب هم دنبال اضافه کردن ظرفیت آب می‌گردیم. اگر همینطور مصرف بالا برود مدام باید امکانات را افزایش دهیم.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این پرسش که آیا بحران‌های کشور به نقطه برگشت ناپذیر رسیده یا خیر، گفت: خیلی چیزها برگشت پذیر یا قابل تطبیق است؛ مثل سرمایه‌گذاری یا تورم ولی تخریب مملکت و محیط زیست برگشت ناپذیر است. ما نمی‌توانیم چاه‌هایی که برای کشیدن آب تا ۴۰۰ متری حفر شده است دوباره از آب پر کنیم. این‌ها برگشت ناپذیر است ولی می‌شود امروز جلوی ادامه این کارها و روند را گرفت.

وی ادامه داد: شما نگاه کنید امروز در خوزستان ۹۰ هزار متر مربع زمین زیر کشت برنج است. اگر آب نداریم برنج کاری چیست، اگر آب داریم حرف‌ها و مشکلات دیگر چیست؟ ما در خوزستان با مدرن شدن کشاورزی می‌توانیم درآمد بسیاری کسب و آب بسیار کمتری مصرف کنیم.

این فعال سیاسی با اشاره به وضع آب کشور گفت: امروز در کشور ما مشکل خشکسالی داریم ولی اینطور نیست که آب نداشته باشیم. ما باید تمام آب‌های خود را تصفیه کنیم و به چرخه مصرف باز گردانیم. ما آب داریم ولی از این آب خوب استفاده نمی‌کنیم. ما باید در تمام شهرهای کشور مشکل پسماند و تصفیه فاضلاب را حل کنیم. چهل سال است ما این کار را نکردیم، کاری که داخلی است و در قانون برنامه ششم هم بوده است.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این پرسش که ریل حکمرانی رییسی چه تفاوتی با ریل روحانی خواهد داشت، گفت: یل حکمرانی آقای رییسی همان ریل حکمرانی آقای روحانی است. این چیزهایی که من می‌گویم به از خودگذشتگی و فداکاری نیاز دارد و در صورت علمیاتی شدن حتی با مخالفت همین مجلس هم مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: البته ایشان ابتدا به این حرف‌ها و دیگر حرف‌های کارشناسی اعتقاد پیدا کند و بعد سینه خود را سپر و با مردم صحبت کند. من معتقدم اگر صادقانه با مردم حرف بزنیم آن‌ها می‌پذیرند و کمک می‌کنند.

این فعال سیاسی ادامه ادامه مسیر فعلی را به ضرر کشور دانست و گفت: با این روش نمی‌توان جلو رفت و کار مملکت پیش نمی‌رود. اگر روش حکمرانی را تغییر ندهیم مردم نابود می‌شوند. تنها در یک نمونه کشاوری که نابود شود، کشاورز به حاشیه شهرها پناه می‌برد. در حاشیه شهر در یافتن شغل و کسب درآمد ناکام می‌مانند و در نتیجه سرقت و فساد زیاد می‌شود. در نتیجه باید تمام نیروی خود را بگذاریم تا کشاورزی مدرن و مسئله آب حل شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید