کار در خانه مستقل بودن کارمندان را افزایش می‌دهد و بنابراین کارمندان می‌پرسند چرا من نمی‌توانم در خانه کار کنم؟

چگونه کرونا مدیریت شرکت‌ها را تغییر می‌دهد؟

به گزارش سلام نو،‌حتی اگر ویروس کرونا سلامتی شما یا عزیزانتان را به خطر نینداخته باشد، تقریبا به ‌طور قطع از چندین روش بر زندگی شما تأثیر گذاشته است. برای بسیاری از افراد، این تأثیر در کار آنها بوده است. در ابتدایی‌ترین سطح، کرونا برخوردهای فیزیکی و نزدیک یکدیگر بودن‌ها را محدود کرده است و درنتیجه تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر کارمندان اداری شاغل حداقل در بخشی از ماه‌های گذشته در قرنطینه از راه دور کار کرده‌اند.

این امر به‌طور یکسان شامل مزایا و معایبی است. از جنبه مثبت، پول‌هایی که برای خوشگذرانی خرج می‌شد پسانداز می‌شود. دورکاری در منزل بدون حواسپرتی همکاران کارآیی بیشتری دارد (مگر اینکه هم‌زمان به‌عنوان سرپرست برای کودکان یا شخص دیگری عمل کنید). در طرف مقابل ممکن است مرزهای بین زمان کار و زمان شخصی کمرنگ شود و به‌طور بالقوه منجر به طولانی شدن ساعت کار شود. منزوی شدن کارمندان از یکدیگر خطر تنهایی را افزایش می‌دهد و بدون وجود زیرساخت‌های اداری و روال کار، ممکن است بعضی از آنها کار دشوارتری را تجربه کنند.

کارشناسان پیش‌بینی میکنند که بسیاری از جنبه‌های فرهنگ اداری پس از پایان همه‌گیری، از جهات مختلف متفاوت خواهد شد.

۴ دلیلی که باعث تغییر روند اداره‌ها بعد از پایان همه‌گیری کرونا خواهد شد

۱. انعطاف‌پذیری افزایش می‌یابد، درنتیجه تعادل کار و زندگی راحت‌تر می‌شود

کار در خانه مستقل بودن کارمندان را افزایش می‌دهد و بنابراین کارمندان می‌پرسند چرا من نمی‌توانم در خانه کار کنم؟ سازمان‌ها در می‌یابند که کارمندان می‌توانند خارج از محیط سنتی دفاتر نیز به خوبی کار کنند. در حقیقت با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه کار در دفتر اداری، مشخص شده است که کار در اداره در مواقع زیادی قاتل بهره‌وری مناسب است و مملو از عوامل حواس‌پرتی است. درحالیکه هنگام کار در خانه، بسیاری از کارمندان بهره‌وری بالاتری دارند. علاوه بر این سود مالی بیشتری به کارفرمایانی که به فضای فیزیکی کمتری برای گروه‌های خود نیاز دارند، می‌رسد. احتمالا فضای ادارهها پس از اتمام همه‌گیری کوچکتر نیز شوند. شرکت‌های معتبری ازجمله توییتر و فیس بوک هماکنون نیز کار از منزل را به روال دائمی خود تبدیل کرده‌اند. بااین‌حال این رویکرد بهبود خودمختاری (و صرفه‌جویی در هزینه) خالی از مشکل نیست. به‌عنوان‌مثال، موقعیت‌های خانه برخی از کارمندان ممکن است به‌عنوان محل کار ایده‌آل نباشد.

۲. ارتباط کارگران با یکدیگر کمتر خواهد شد، بنابراین کارفرمایان باید خلاقیت بیشتری داشته باشند

بدون داشتن فرصت ورود به دفتر، سرمایه اجتماعی افراد فرسایش می‌یابد و ارتباط آنها با دیگران کاهش می‌یابد، درنتیجه فشارهای عاطفی، تنهایی، مشکلات بهداشت روانی و فرصت‌های کمتری برای رشد و یادگیری از دیگران ایجاد می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌ها برنامه‌ریزی و پشتیبانی ارائه‌شده به کارمندان را ایجاد یا افزایش دهند. این مهارت می‌تواند کلاس‌های غنی‌سازی یا مربیگری باشد. شرکت‌ها شروع به ارائه خدمات و خلاقیت‌های بیشتر می‌کنند و این امر ادامه خواهد یافت. در پی تغییر روال اداره‌ها، کارمندان ممکن است از ابتکار کمتری برخوردار شوند زیرا نمی‌توانند با دیگر همکاران برای ایده پردازی، ایجاد تفکر جدید یا حل مشکلات مشورت کنند.

۳. نقش مدیر اداره تغییر خواهد کرد

افزایش دورکاری و تغییرات احتمالی ناشی از آن در محیط‌های کاری، احتمالا تأثیراتی در معنای مدیر بودن خواهد گذاشت. برای کمک به مدیران جهت انطباق با خواسته‌های جدید، آموزش بهتر و گسترده‌تری لازم است. در برخی موارد ممکن است روشن شود که سیستم فعلی که در آن افراد بدون داشتن لزوما مهارت‌های خاص مورد نیاز برای مدیریت به سمت مدیر ارتقا می‌یابند، باید مجددا بازنگری شوند. اکثر شرکت‌ها افرادی را در پست‌های مدیریتی قرار می‌دهند که واقعا در انجام کار خود بهترین بودند و اکنون به سمت مدیریتی ارتقا پیدا کرده‌اند اما بسیاری از آنها در سمت جدید خود واقعا نمی‌دانند چگونه دیگران را هدایت کنند و به‌طور موثر ارتباط برقرار کنند.

۴. جلسات کاری دچار تحول می‌شوند

طبق تحقیقات انجام شده توسط مایکروسافت، کارمندان اداری که اکنون از راه دور کار می‌کنند در جلسات بیشتری شرکت می‌کنند، اما طول این جلسات کوتاه‌تر از جلسه‌های حضوری سابق است. جلسات مجازی باعث فرسودگی و اختلاف‌نظر شناختی بیشتر شده است زیرا احساس ارتباط با یکدیگر دشوارتر است و خواندن زبان بدن را برای ما دشوارتر می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید