اتحادیه اروپا از نخبگان سیاسی لبنان خواست تا هر چه زودتر نسبت به تشکیل دولت جدید اقدام کنند.

اتحادیه اروپا خواستار تشکیل فوری دولت در لبنان شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم نوشت: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در حال حاضر تشکیل دولتی قابل اعتماد و پاسخگو بدون هیچگونه تاخیر، امری بسیار مهم است؛ دولتی که بتواند با بحران‌های شدید اقتصادی و اجتماعی که لبنان با آن رو به رو است، مقابله کند.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد: ما از رهبران سیاسی لبنان می‌خواهیم با یکدیگر همکاری کنند تا تشکیل یک دولت دارای اعتبار و کارآمد به نفع ملت لبنان امکان پذیر شود.

در اوت ۲۰۲۰ حسان دیاب، نخست وزیر لبنان پس از انفجار مهیب بندر بیروت که منجر به کشته شدن ۲۱۵ تن شد، از سِمت خود استعفا کرد.

سعد الحریری در اکتبر گذشته مامور تشکیل دولت جدید شد اما در سایه پیچیدگی‌های بحران سیاسی لبنان و اختلافاتش با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در تشکیل دولت با شکست مواجه شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه فرانسه خواستار تشکیل دولتی شد که قادر به اجرای اصلاحات در لبنان باشد.

این وزارتخانه پس از انتصاب نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر مکلف خواستار تشکیل دولت اصلاحات در لبنان شد.

سفارت فرانسه در لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در حال حاضر مسأله مهم و ضروری، تشکیل دولتی کارآمد است که قادر به اجرای اصلاحات ضروری برای بیداری کشور باشد و همان چیزی باشد که همه لبنانی‌ها انتظارش را دارند.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود از تمامی رهبران لبنان خواست تا در اسرع وقت در این مسیر قدم بگذارند و به مسئولیت خود پایبند باشند. فرانسه مانند همیشه در کنار لبنانی‌ها باقی خواهد ماند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید