یک رسانه آمریکایی بنا به گفته مقامات دولتی این کشور گزارش داد که دولت واشنگتن قصد خروج نیروهای خود از خاک عراق را ندارد.

 نیروهای آمریکا قصد خروج از عراق را ندارند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه آمریکایی به استناد گفته مقامات دولتی این کشور می‌گوید واشنگتن قصد خارج کردن نیروهای خود از عراق را ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز امروز شنبه در تحلیلی با اشاره به سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به واشنگتن یادآور شد مصطفی الکاظمی با درخواست خروج تمامی نیروهای آمریکایی از عراق به واشنگتن خواهد رفت. این روزنامه آمریکایی به نقل از رسانه‌های عراقی نوشت این سفر پایانی بر حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق خواهد بود.

مقامات آمریکایی می‌گویند واشنگتن احتمالا متعهد به اجرای درخواست الکاظمی بوده و ممکن است روز دوشنبه ضرب الاجلی برای خروج این نیروها از عراق اعلام کند.

نیویورک تایمز، اما در گزارش خود متذکر می‌شود مقامات پنتاگون و دولتی آمریکا می‌گویند ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی این کشور، مستقر در عراق، را خارج نخواهند شد، بلکه شرح وظایف آن‌ها تنها بر روی کاغذ تغییر خواهد کرد.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و همراهانش در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق بلافاصله طرح خروج نیروهای آمریکا از خاک این کشور را در ۵ ژانویه ۲۰۲۰ تصویب کرد. با گذشت بیش از یکسال از آن زمان، آمریکا تمایلی برای احترام به خواست مردم و مصوبه پارلمان عراق ندارد و کماکان به دستاویزی ظهور مجدد عناصر باقی مانده داعش و ناامنی در عراق برای ماندن در این کشور بهانه می‌تراشد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید