ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: ما نمی‌دانیم که در جریان نبرد و تیراندازی‌ها چه کسی به این عکاس-خبرنگار تیراندازی کرد و او را کشت. ما نمی‌دانیم او چطور کشته شد.

اظهار بی‌اطلاعی طالبان از شرایط کشته شدن خبرنگار رویترز در قندهار

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: روز جمعه دفتر والی محلی قندهار کشته شدن دانش صدیقی، عکاس-خبرنگار رویترز و برنده جایزه پولیتزر، از معتبرترین جوایز خبرنگاری دنیا را در اسپین بولدک اعلام کرد. این خبرنگار شاهد درگیری‌های جدی بین نیروهای دولتی کابل و طالبان بود.

به گزارش رویترز صدیقی اوایل روز جمعه هنگام تهیه گزارش از درگیری‌ها توسط اصابت ترکش از ناحیه بازو مجروح شد اما تحت معالجه و درمان قرار گرفت.

صدیقی پس از این حادثه دوباره مشغول گزارش دادن شد و در حال صحبت با مغازه‌داران بوده که طالبان دوباره حمله می‌کنند و کشته می‌شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به شبکه خبری CNN-News۱۸ گفت: ما نمی‌دانیم که در جریان نبرد و تیراندازی‌ها چه کسی به این عکاس-خبرنگار تیراندازی کرد و او را کشت. ما نمی‌دانیم او چطور کشته شد.

وی همچنین تاکید کرد که خبرنگاران در منطقه جنگی باید به طالبان درباره حضورشان اطلاع دهند تا طالبان از آنها مراقبت کند.

سخنگوی طالبان همچنین ادامه داد: بابت مرگ این خبرنگار هندی بسیار متاسفیم. ما بابت اینکه خبرنگاران بدون اطلاع دادن به ما وارد منطقه جنگی می‌شوند، متاثر می‌شویم.

اوضاع در افغانستان در میان خروج نیروهای آمریکایی از این کشور روز به روز متشنج‌تر می‌شود و نگرانی‌ها از بابت خیزش مجدد طالبان به وجود آمده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید