فرانسیس سوآرز، شهردار میامی ایالت فلوریدا و عضو حزب جمهوری‌خواه پیشنهاد داد، ایالات متحده حملات هوایی علیه کوبا را مورد بررسی قرار دهد.

شهردار میامی خواستار حمله هوایی آمریکا به کوبا شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، همزمان با ادامه اظهارات مداخله‌جویانه مقام‌های آمریکایی درباره اعتراضات اخیر در کوبا، شهردار میامی آمریکا که پدر او زاده کوبا است، از جو بایدن خواست گزینه حملات هوایی را در نظر بگیرد.

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد، «فرانسیس سوآرز» شهردار میامی ایالت فلوریدا و عضو حزب جمهوری‌خواه پیشنهاد داد، ایالات متحده حملات هوایی علیه کوبا را مورد بررسی قرار دهد.

او که پدرش در کوبا متولد شده و هر دوی آنها سابقه شهرداری میامی را دارند، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز خواستار بررسی حملات هوایی به کوبا برای «حمایت از معترضان» شد.

فرانسیس سوآرز گفت: «چیزی که باید هم اکنون آن را در نظر داشت، (ایجاد) یک ائتلاف برای اقدام نظامی احتمالی در کوبا است».

شهردار میامی که کوبایی‌تبار است، از مداخلات نظامی سالیان گذشته آمریکا در پاناما و کوزوو به عنوان نمونه‌ای یاد کرد که واشنگتن می‌تواند در کوبا آن را تکرار کند.

وی در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز که منظور شما از درخواست برای حملات هوایی آمریکا علیه کوبا چیست، اینطور جواب داد: «آنچه که من می‌گویم این است که این گزینه باید مورد بررسی قرار گیرد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت».

بیشترین تعداد آمریکایی‌های کوبایی تبار در جنوب ایالات فلوریدا زندگی می‌کنند و میامی در روزهای اخیر شاهد تظاهرات در حمایت از تظاهرات ضد دولتی در کوبا بوده است.

درخواست شهردار میامی برای مداخله نظامی واشنگتن در کوبا در شرایطی انجام شده که آمریکا سابقه طولانی در زمینه مداخلات نظامی در این کشور همجوار خود را دارد. معروف ترین مداخلات نظامی آمریکا در کوبا سال ۱۹۶۱ در حمله به خلیج خوک‌ها رخ داد و همچنین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بارها برای ترور فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب کوبا تلاش کرده بود.

اظهارات مداخله جویانه و جنگ طلبانه آمریکایی‌ها علیه کوبا در شرایطی انجام شده که یکشنبه هفته جاری این کشور صحنه تظاهرات علیه دولت در ۱۰ شهر شامل هاوانا و همچنین تظاهرات حمایتی از دولت در چند شهر بود.

بنا بر گزارش ایندپندنت، در تظاهرات در اعتراض به وضعیت بد معیشتی در کوبا یک نفر کشته و بیش از ۱۴۰ تن دستگیر شدند.

وزارت کشور کوبا اعلام کرد که «دیوبیس لائورنسیو» ۳۶ ساله، روز دوشنبه در حومه هاوانا کشته شد. او بخشی از گروهی بود که به یک اداره دولتی حمله کرده بودند.

در روزهای اخیر مقام‌های ارشد آمریکا شامل جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور، بارها در امور داخلی کوبا مداخله کردند و این موضعگیری‌ها، هشدار هاوانا درباره تدارک واشنگتن برای مداخله نظامی را در پی داشته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید