روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که یک هیأت رسمی از لبنان به زودی به سوریه سفر می‌کند تا درباره همکاری میان دو کشور بحث و گفتگو کند.

 سفر هیأتی رسمی از لبنان به سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع آگاه جزئیات نشست دولت موقت لبنان با ریاست حسان دیاب درباره سفر رسمی و قریب الوقوع یک هیأت لبنانی به سوریه برای حل مسائل موجود میان دو کشور در زمینه‌های مختلف را فاش کرد.

این روزنامه نوشت: این هیأت درباره چگونگی همکاری یا هماهنگی در زمینه‌های مختلف بدون نقض قانون "سزار" گفتگو خواهد کرد.

طبق این قانون هر طرف یا شرکتی که به تعامل تجاری، مالی و اقتصادی با دولت سوریه بپردازد تحریم می‌شود. به همین دلیل دستورکار با دقت و با روشی که باعث تحریم‌ها نشود و به دو کشور سود برساند بررسی خواهد شد. هیأتی که به سوریه سفر خواهد کرد شامل وزرای صنعت، کشاورزی و مشاغل است.

 این اولین سفر هیأت رسمی لبنان به سوریه است. اخیرا حمد حسن، وزیر بهداشت برای دستیابی به اکسیژن به دلیل کرونا و وزیر امور اجتماعی برای بررسی پرونده آوارگان سوری به سوریه رفته بودند.

منبع مذکور اعلام کرد، این سفر در زمانی صورت می‌گیرد که باید روابط با سوریه حل و فصل شود به ویژه اینکه بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی تمایل خود را برای ارتباط با دمشق و بازگشایی سفارت‌هایشان نشان داده‌اند. برای لبنان مفید است که تمام مسائل موجود و نه فقط موضوع آوارگان را حل کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید