رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در کمتر از یک ماه ۳ میلیون دوز واکسن تولید کردیم که ۷۰۰ هزار دوز آن تحویل داده شده است.

قول جدید رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره تحویل هفتگی واکسن برکت

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد ۱۵ خرداد این ستاد و سازمان بهزیستی برای اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق کم‌برخوردار در جمع خبرنگاران گفت: خط دوم تولید واکسن برکت رو به اتمام است و اواخر هفته دوم مرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن برکت از هفته نخست مرداد ۱۴۰۰ به صورت هفتگی و مستمر خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از خط دوم، ۲ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد که واگذاری آن ۲ هفته بعد از بهره‌برداری آغاز می‌شود.

مخبر با اشاره به اظهارات خود در گذشته مبنی بر تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور گفت: با وجود تاخیری که در ابتدا اتفاق افتاد، امیدواریم این قول خدشه‌دار نشود.

وی با بیان اینکه واکسن برکت یک هفته است در سبد تزریق کشور قرار گرفته است، افزود: براساس جدولی که داشتیم، قرار بود در خرداد ۳ میلیون دوز واکسن تولید شود، اما مجوز واکسیناسیون عمومی که مقرر بود اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت صادر شود, ۲۵ خرداد صادر شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: باوجود این تاخیر، در کمتر از یک ماه ۳ میلیون دوز واکسن تولید کردیم که ۷۰۰ هزار دوز آن تحویل داده شده و ظرف ۳، ۴ روز آینده بیش از ۲۰۰ هزار دوز دیگر نیز تحویل داده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید