این روزها سیستان و بلوچستان به دلیل شیوع لگام‌گسیخته وبروس کرونا حال و روز خوبی ندارد. این استان با محرومیتی تاریخی روبه روست. نبود زیرساخت‌ها مناسب موجب شده است تا برداشتن موانع پیش روی توسعه در این استان با کندی و سختی مواجه شود.

آیا نسخه‌های وزیر بهداشت برای سیستان و بلوچستان شفابخش است؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ۲۰ تیر برای رسیدگی به وضعیت بحرانی سیستان و بلوچستان بر اثر شیوع گسترده ویروس کرونا وارد این استان شد.

بازدید از بیمارستان‌ها و پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان‌های چابهار، کنارک، سراوان، ایرانشهر، زاهدان و بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان از مهم‌ترین برنامه‌های سعید نمکی در سیستان و بلوچستان است.

تعیین تکلیف بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین روز سفر خود به استان در جمع خبرنگاران گفت: ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار که از سال ۱۳۹۷ کلنگ‌زنی شده بود و تاکنون به دلیل مشکلات پیش رو پیشرفتی ندارد، هفته آینده تعیین تکلیف و عملیات اجرایی آن با تخصیص اعتبار آغاز می‌شود.

نمکی بامداد اظهار کرد: برای پیگیری بهتر مشکلات و امورات بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان نماینده ویژه و تام‌الاختیار مشخص شده است.

وی گفت: همچنین برای پیگیری برخی امورات، شخصا با یک تیم قوی و معاونان وزارت بهداشت به این استان سفر کرده‌ام تا موارد مختلف را از نزدیک بررسی و پیگیری کنم.

وعده وقوع اتفاقات خوب

وزیر بهداشت ادامه داد: بازدیدهای مختلف از کُنارک و چابهار و مراکز بهداشتی درمانی انجام و موارد مختلف برای پیگیری، یادداشت شده است و به‌زودی اتفاقات خوبی در حوزه سلامت منطقه جنوب سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد.

نمکی تصریح کرد: راه‌اندازی دانشگاه مستقل علوم پزشکی در چابهار نیازمند تمهیدات و انجام تشریفات اداری و طی مراحل مختلف است که این مورد را با جدیت و تا حصول نتیجه مثبت پیگیری می‌کنم.

وی افزود: ساخت بیمارستان و درمان‌بستر در شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان ازجمله در دشتیاری، زرآباد، قصرقند و شهرهای بدون بیمارستان در دستور کار قرار دارد و طی یک سال آینده افتتاح خواهند شد. تمامی مشکلات مطرح شده در این سفر، جمع‌بندی و براساس اولویت و نیاز پیگیری می‌شود.

بیمارستان کنارک تجهیز می‌شود

  وزیر بهداشت گفت: بیمارستان تازه ساخت نیروی دریایی ارتش به وزارت بهداشت تحویل و تجهیز آن نیز فردا آغاز می‌شود.

نمکی درباره بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی نیروی دریایی ارتش در کنارک توضیح داد: ما در وزارت بهداشت تجهیز بیمارستان‌های دولتی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی را در دستور کار داریم، اما به این واسطه که بیمارستان کنارک از سوی نیروی دریایی در اختیار مردم قرار گرفته است، به محض تحویل آن، تجهیزش را شروع می‌کنیم.

وی افزود: قرار است بخش‌هایی از بیمارستان به ما تحویل داده شود و به تبع تجهیز آن نیز شروع خواهد شد؛ درحال حاضر امکانات لازم بیمارستان را آماده کردیم و به محض تحویل تجهیز آن را شروع می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: بیمارستان کنارک بزرگ‌ترین بیمارستان نیروهای مسلح در سواحل مکران است که شامل بخش‌های مختلف داخلی، جراحی، دندانپزشکی، زنان و زایمان، اطفان، اورژانس، بینایی سنجی، آی سی یو و سی سی یو است، همچنین این بیمارستان دستگاه‌های سی تی اسکن، رادیولوژی هم اکسیژن درمانی هم دارد.

آیا نسخه‌های وزیر بهداشت شفابخش است؟

این روزها سیستان و بلوچستان به دلیل شیوع لگام‌گسیخته وبروس کرونا حال و روز خوبی ندارد. این استان با محرومیتی تاریخی روبه روست. نبود زیرساخت‌ها مناسب موجب شده است تا برداشتن موانع پیش روی توسعه در این استان با کندی و سختی مواجه شود. اکنون که سیستان و بلوچستان نیاز به کمک دارد تا لباس عافیت برتن کند، همین محرومیت‌ها و تکمیل نبودن زیرساخت‌های لازم موجب شده تا مسیر درمان در استان با مشکلات زیادی روبه رو شود. حالا وزیر بهداشت و درمان و آموزش و آموزش پز شکی در این استان به سر می‌برد تا از نزدیک شاهد روند کار کادر درمان و کمبودهای استان در این شود. نمکی در روز دوم سفر خود نسخه‌ای برای بهبود سیستان و بلوچستان نوشته است، اما سوال اینجاست آیا این نسخه می‌تواند درد دیرین و زخم کهنه استان را علاج کند؟ اگر چنین است چرا این نسخه زودتر نوشته نشد؟

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید