به طور کلی قیمت صرف غذا در رستورانهای دبی بیشتر از ایروان است. قیمت یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط دبی معادل ۲۸۵ هزار تومان ولی در ایروان ۱۲۷هزار تومان است. مقایسه قیمت به خوبی از قیمت مناسب غذا و رستوران در ایروان خبر می دهد.

مقایسه دو مقصد گردشگری دبی و ایروان

دبی جزو ۱۰ مقصد گردشگری مطرح دنیا است که با ایجاد شرایط زیرساخت مناسب، رشد سالانه چشمگیری داشته است. ایروان نیز طی چند سال اخیر به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. مقایسه این دو مقصد پرطرفدار توریستهای جهان، نکات مهم و جالبی را در این زمینه آشکار می سازد. اگر قصد سفر به این شهرهای گردشگری را دارید، از وضعیت سفر به این شهرها و مقایسه قیمت آنها مطلع شوید.

رتبه جهانی گردشگری دبی در قیاس با ایروان

سال ۲۰۱۹ دبی توانست رتبه هفتم گردشگری بین کشورهای جهان به دست آورد. در همان سال ایروان با رشد موفق گردشگری، توانست از رتبه ۸۵ به رتبه ۷۹ در دنیا ارتقا باید. درآمد گردشگری دبی سال ۲۰۱۹ به میلیارد دلار رسید. ایروان نیز با افزایش شمار گردشگران به مبلغ ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ دست یافت. یکی از دلایل رغبت گردشگران برای سفر به ایروان، ارزان بودن این مقصد در مقایسه با دبی است.

مقایسه آمار گردشگری بین ایروان و دبی

دبی جمعیتی معادل ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر دارد. ایروان با جمعیت ۱ میلیون و ۸۰ هزار نفر، شهری کوچکتر نسبت به دبی محسوب می شود. زیر ساختهای گردشگری دبی کاملا جوابگوی پذیرش میزان بالایی گردشگر است در حالی که ایروان هنوز فاصله زیادی از این لحاظ با دبی دارد. مقایسه آمار گردشگران در سال ۲۰۱۹ این موضوع را نشان می دهد. ارزان بودن سفر به ایروان باعث شده، ایران رتبه دوم بیشترین آمار بازدید از این شهر را داشته باشد.

دبی

ایروان

تعداد گردشگر در سال ۲۱۰۹

۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر

۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر

بیشترین کشورهای بازدید کننده

هند، عربستان، انگلستان

روسیه، ایران، آمریکا

ویزای رایگان یکی از سیاستهای موثر جذب گردشگران است. گردشگران ۱۸۸ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا اجازه ورود به ایروان را دارند. مدت زمان ویزای رایگان در این کشور به صورت ۹ روزه، ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه است. در حالی که ۱۰۷ کشور بدون نیاز به ویزا، اجازه ورود به دبی را دارند. در این زمینه ایروان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر شما برای سفر از ایران به ارمنستان نیاز به ویزا ندارید. بلیط ارمنستان همه روزه دایر می باشد. برای سفر به ایروان با کمترین هزینه در اوج سفرهای گردشگری باید قیمت بلیط هواپیمای سیستمی و بلیط چارتر ایروان را مقایسه کنید. با چک کردن قیمتها متوجه می شوید در مواقع اوج سفر بلیط سیستمی ممکن است از چارتر ارمنستان ارزانتر باشد. سعی کنید بهترین زمان خرید بلیط رفت برگشت ایروان را پیدا کنید. شک نکنید حتی در اوج سفرهای ایراوان می توانید پرواز ارزان، هتل اقتصادی و حتی تور ایروان کم هزینه، پیدا کنید.مقایسه وضعیت ویزا بین دبی و ایروان

مقایسه دو مقصد گردشگری دبی و ایروان

نقشه کشورهایی که بدون ویزا امکان ورود به ایروان دارند.

فصلهای گردشگری ایروان در قیاس با دبی

ارمنستان به دلیل آب و هوای سردسیر، از اوایل بهار تا اواسط پاییز گردشگران را جذب می کند. ولی بهترین زمان سفر به این کشور شامل ماه اردیبهشت، خرداد و نیمه تیر است. امارات بر عکس به دلیل هوای گرم و خشک در ۶ ماهه دوم گردشگر بیشتری جذب می کند. بهترین زمان سفر به دبی از اواسط آذر تا اوایل فروردین است. از این لحاظ تفاوت چشمگیری در تعداد ماههای اوج گردشگری ندارند.

قیمت بلیط هواپیما دبی درمقایسه با ایروان

قیمت بلیط هواپیما را عوامل مهمی چون تاریخ سفر، نوع ایرلاین و کلاس پرواز تعیین می کند. با این حال وقتی قیمت پرواز دو کشور را با هم قیاس می کنیم، عوامل دیگری چون تعداد پروازها، مسافت مقصد مورد نظر از تهران و میزان سفرهای گردشگری مشخص می سازد. در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما از تهران به دبی از ۷ میلیون تا ۲۲ میلیون نوسان دارد. در حالی که قیمت پرواز تهران به ایروان از ۱۰ میلیون تا ۳۰ میلیون متغیر است. افزایش قیمت بلیط هواپیما در شرایط کرونا، نشانگر بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما ایروان در نسبت با دبی است. همچنین بلیط دبی از تهران سهم بیشتری را به نسبت ایروان به خود اختصاص داده است. سفر دبی مسیر پرترددی از ایران است. یک بخش از مسافران عازم شهر دبی هستند و بخشی هم از طریق دبی به کشورهای دیگر سفر می کنند. بنابراین پیدا کردن بلیط دبی با قیمت مناسب همیشه آسان نیست. اگر شما هم قصد خرید بلیط دبی دارید، فصل را در نظر بگیرید.

مقایسه قیمت هتل در ایروان با دبی

در مقایسه تعداد هلتهای شهر دبی با ایروان، دبی دارای سهم بیشتری است. تعدادهتلهای دبی سال ۲۰۱۹ معادل ۵۴۴ مورد با بیش از ۱۰۰ هزار اتاق بوده است. در حالی که ایروان با ۴۰۷ هتل و بیش از ۸ هزار اتاق، درصد کمتری را به خود اختصاص داده است. متوسط قیمت هتل در دبی شبی ۱۵۷ دلار است در حالی که متوسط قیمت هتل در ایروان شبی ۱۸۶ دلار است. با این حال هتلهای ارزان در ایروان بیشتر است.

مقایسه دو مقصد گردشگری دبی و ایروان

دبی دارای بهترین هتلهای لوکس دنیا

مقایسه قیمت رستوران بین دبی و ایروان

به طور کلی قیمت صرف غذا در رستورانهای دبی بیشتر از ایروان است. قیمت یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط دبی معادل ۲۸۵ هزار تومان ولی در ایروان ۱۲۷هزار تومان است. مقایسه قیمت به خوبی از قیمت مناسب غذا و رستوران در ایروان خبر می دهد.

سخن آخر

برای داشتن سفری مطمئن و آسوده به سایت تریپ مراجعه کنید. شما شانس خرید بلیط چارتر و بلیط ارزان را خواهید داشت. همچنین کارشناسان تریپ به صورت ۲۴ ساعته آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید