اولین گروه از کاروان اعزامی کشورمان به سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، فردا ۲۱ تیرماه به ژاپن خواهند رفت.

فردا اولین گروه کاروان المپیکی ایران عازم توکیو می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سید نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران به همراه چهار نفر از اعضای کادر سرپرستی فرید فتاحیان، حمید سلامی، مهدی چراغی، فاطمه موسوی زاده فردا شب عازم توکیو پایتخت ژاپن می‌شوند.

این اعزام در فاصله ۱۱ روز مانده به المپیک انجام و سایر اعضای کادر سرپرستی در روزهای آینده اعزام می شوند.

همچنین نخستین گروه از کاروان ورزشی ایران اعزامی به سی ودومین دوره بازی‌های المپیک ۲۶ تیرماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) راهی ژاپن می‌شوند که همزمان با اعزام نخستین گروه ورزشی به توکیو  ساعت ۲۰:۰۰ آیین بدرقه کاروان ستارگان ایران زمین به صورت نمادین در محل سی.آی.پی فرودگاه با حضور مقامات ارشد ورزشی برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود آیین بدرقه از کاروان ایران در فضای روباز تپه‌های عباس‌آباد تهران برگزار شود که به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا لغو شد.

کاروان ایران در شرایط کرونایی ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین  همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شد. حال از ۴۴  سهمیه انفرادی هم ۳۴ نماینده  (۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند.

همچنین احسان حدادی  رکورددار فعلی پرتاب دیسک ایران و آسیا با حضور در چهار دوره المپیک ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو و این بار ۲۰۲۰ توکیو رکورد بیشترین حضور در المپیک را به خود اختصاص داد.

اما در نهایت کاروان ایران به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری دو سهمیه را از دست داد و کاروان ایران با ۶۶ ورزشکار (۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو می شود.

برای نخستین بار در تاریخ المپیک «صمد نیکخواه بهرامی» ملی‌پوش بسکتبال از یک رشته تیمی همراه هانیه رستمیان بانوی تیرانداز المپیکی به عنوان پرچمداران کاروان ایران در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو برگزیده شدند.

ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو با ۶۳ ورزشکار (۹زن و ۵۴ مرد) و با کسب سه مدال طلا یک نقره و چهار برنز در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفت.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید