نگرانی اسلام‌آباد آن است که مبادا افراط‌گرایان تحت پوشش پناهنده وارد پاکستان شده و همگام با سیل پناهجویان در سراسر منطقه پخش شوند.

افزایش تدابیر امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از دان نیوز نوشت: «بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان می گوید این کشور در حال تشدید تدابیر امنیتی در مناطق مرزی با افغانستان است.

وی در این باره افزود: در حال حاضر، ۹۰ درصد مرز پاکستان-افغانستان حصارکشی شده است و اسلام آباد برای مقابله با سیل پناهجویان افغان آمادگی کامل دارد و مکانیسم امنیتی موجود به مراتب بهتر از گذشته است.

گفته می شود که نگرانی اصلی اسلام آباد آن است که مبادا افراط گرایان تحت پوشش پناهنده وارد پاکستان شده و همگام با سیل پناهجویان در سراسر منطقه پخش شوند. پاکستان همچنین از افزایش تجارت مواد مخدر از مسیر افغانستان بیمناک است.

اسلام آباد پیشتر هم گفته بود که برای تضمین امنیت در افغانستان هر کاری می کند الا جنگیدن با طالبان چرا که نمی خواهد مردم پاکستان را درگیر تنش بکند. اسلام آباد همچنین گفته بود که در صورت پیشروی طالبان، مرز خود با افغانستان را خواهد بست.

از سوی دیگر، روسیه می گوید در چارچوب پیمان امنیت جمعی، آماده دفاع از متحدان خود در آسیای میانه است حال آنکه گروهی از طالبان که هفته گذشته به مسکو سفر کرده بود؛ تضمین داد که نزاع را به کشورهای آسیای میانه نکشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید