آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید لبنان شد.

تاکید گوترش بر تسریع روند تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از النشره نوشت: «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد با «زینة عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه دولت پیشبرد امور لبنان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات لبنان و مسأله تشکیل کابینه جدید این کشور بحث و تبادل نظر کردند. دفتر «زینة عکر» در بیانیه ای اعلام کرد: ما دبیرکل سازمان ملل متحد را در جریان چالش های پیش روی لبنان قرار دادیم.

در بیانیه مذکور همچنین تأکید شد که وزیر دفاع لبنان خواست حمایت سازمان ملل متحد از این کشور برای برون رفت از بحران شده است. این تماس تلفنی در حالی انجام شد که اخیراً گزارش هایی پیرامون استعفای قریب الوقوع سعد الحریری از قدرت منتشر شده است.

در همین ارتباط، روزنامه الاخبار اعلام کرد که احتمال دارد سعد الحریری طی روزهای آتی از سِمَت خود به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل دولت جدید استعفا دهد. برخی منابع خبر دادند که حریری در دیدار با معاون رئیس پارلمان لبنان تصمیم خود برای استعفا از پستش را اعلام کرده است.

پیشتر روزنامه لبنانی «البناء» با انتشار مطلبی اعلام کرده بود: آنچه که در زمینه تشکیل کابینه جدید لبنان می‌توان گفت این است که روند شکل گیری دولت جدید به یک بن بست نزدیک شده است. نمی‌توان به تشکیل کابینه جدید حداقل در آینده نزدیک امیدوار بود. واقعیت این است که هرچقدر هم تلاش کنیم که نسبت به فرایند تشکیل کابینه جدید لبنان خوشبین باشیم، نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم. برآیند تحولات تنها ما را به سمت بدبینی سوق می‌دهد.

این روزنامه در ادامه مطلب خود آورده بود: اکنون زمانی که به فرایند تشکیل کابینه نگاهی می‌اندازیم هیچ چشم انداز روشنی در این زمینه به چشم نمی‌خورد. به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک گشایشی در عرصه تشکیل دولت جدید حاصل شود. این احتمال وجود دارد که الحریری از پست خود استعفا دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید