در سال ۱۳۸۷ یعنی در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد دکتر حسینی توانست با حداکثر رأی مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب شود. وی در دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی در سمت وزیر امور اقتصاد و دارایی باقی ماند.

آشنایی بیشتر با سید شمس الدین حسینی

سید شمس الدین حسینی از چهره‌های برجسته سیاسی است که در سال ۱۳۴۶ در استان اصفهان چشم به جهان گشود. اما دوران کودکی و نوجوانی را در تنکابن زندگی کرده است. وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۶۸ با مدرک کارشناسی در رشته اقتصاد بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران فارغ التحصیل شد و بلافاصله مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه علوم اقتصادی از دانشگاه تهران دریافت نمود. ۱۳ سال پس از آن یعنی در سال ۱۳۸۴ دکتر حسینی توانست مدرک دکترای خود را در رشته اقتصاد بخش عمومی بین الملل از دانشگاه آزاد کسب نماید.

سوابق علمی سید شمس الدین حسینی

دکتر سید شمس الدین حسینی در دانشگاه آزاد، پیام نور و علامه طباطبایی در رشته اقتصاد به عنوان مدرس رشته اقتصاد فعالیت داشته‌است. دکتر حسینی همچنین عضو هیئت امنای دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده‌است. از وی مقالات متعدد علمی پژوهشی به چاپ رسیده است. حضور در سه کنفرانس بین المللی و ۱۵ کنفرانس داخلی از دیگر افتخارات علمی حسینی است. از جمله کتاب های تألیف شده توسط حسینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· مبانی نظری و تجربه کشورها

· تورم، دلایل و راه های مهار آن در اقتصاد ایران

· مجموعه مقالات گردهمایی بررسی مسئله فقر و فقرزدایی در جمهوری اسلامی(دو جلد)

فعالیت های اجرایی دکتر حسینی

· مدیر کل حوزه ریاست و بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه

حسینی از سال ۱۳۷۴ فعالیت‌های اجرایی خود را آغاز کرد و به عنوان مدیرکل حوزه ریاست و بین الملل سازمان برنامه و بودجه تا سال ۱۳۷۷ فعالیت داشت.

· دبیر کمیسیون‌های مشترک

وی  از سال ۱۳۷۵ به مدت ۶ سال به عنوان دبیر کمیسیون‌های مشترک همکاری ایران با کشورهای کره جنوبی و مالزی فعالیت داشته است.

· مدیر کل دفتر مطالعات اقتصادی وزارت بازرگانی

در سال ۱۳۸۱ حسینی به عنوان مدیرکل دفتر مطالعات اقتصادی وزارت بازرگانی به این وزارتخانه وارد شد و به مدت شش سال در این سمت به فعالیت‌های خود ادامه داد.

· وزارت امور اقتصادی و دارایی

در سال ۱۳۸۷ یعنی در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد دکتر حسینی توانست با حداکثر رأی مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب شود. وی در دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی در سمت وزیر امور اقتصاد و دارایی باقی ماند. هم اکنون سید شمس الدین حسینی به عنوان نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان مازندران در مجلس حضور دارد. علاوه بر این سمت رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد. از دیگر فعالیت‌های اجرایی وی می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

· تدوین سند اجرایی ارتقای نقش نیروهای مسلح در تولید و اشتغال

· تدوین سند اجرایی افزایش بهره وری منابع مالی و دارایی های ثابت در نیروهای مسلح

· دبیر کارگروه تحولات اقتصادی

· رئیس شورای عالی مبارزه با پولشویی

· سخنگوی اقتصادی دولت

· رئیس شورای عالی بورس

· عضو شورای پول و اعتبار

· رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

· رئیس هیات واگذاری سهام و شرکت¬های دولتی

· رئیس کمیسیون اقتصادی دولت

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید