معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی سه مورد قطعی کرونا هندی در این منطقه خبر داد.

کرونای هندی در کشور جولان می‌دهد /  ابتلای سه نفر به کرونا هندی در کاشان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مهدی دلاوری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سه مورد سویه مشکوک به هندی با استفاده از توان آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشخیص و بر پایه نامه دریافتی از مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت تایید شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قدرت سویه هندی در انتقال به سایر افراد بیشتر از سویه انگلیسی است احتمال اینکه موارد بیشتری از این سویه در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل وجود داشته باشد بسیار زیاد است.

به گفته وی، نگاه کلی به وضعیت کرونا در منطقه نشان می‌دهد موارد سرپایی و بستری چند روز اخیر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل روند افزایشی دارد.

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: با توجه به شرایط یادشده و افزایش تعداد شهرهای قرمز در کشور احتمال رخداد موج پنجم کرونا بیش از پیش افزایش یافته است و از شهروندان تقاضا می‌شود شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را به طور ویژه مد نظر قرار دهند.

دلاوری افزود: نکته قابل توجه دیگر اینکه واکسیناسیون به معنی ایجاد ایمنی کامل نیست و احتمال مبتلا شدن افراد واکسینه شده نیز وجود دارد، از این رو افرادی که واکسن را نیز دریافت کرده‌اند از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال افتتاح آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سفر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، غربالگری و شناسایی واریانت‌های مهم کروناویروس SARS-CoV2 در کاشان امکان‌پذیر است.

این آزمایشگاه با همکاری یک واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه اقدام به ساخت سه کیت غربالگری مولکولی واریانت‌های مختلف کرونا کرده است.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید