معافیت واردات بخش دولتی سوریه از ایران از پرداخت حقوق گمرکی و مالیات از سوی وزارت اقتصاد و تجارت خارجی این کشور تمدید شد.

ممنوعیت معافیت گمرکی واردات سوریه از ایران تمدید شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «سوریا نیوز» نوشت: وزارت اقتصاد و تجارت خارجی سوریه از تمدید معافیت واردات بخش دولتی از ایران از حقوق گمرکی و مالیات، برای مدت شش ماه خبر داد.  

این وزارتخانه توضیح داد که معافیت واردات بخش دولتی از ایران از عوارض گمرکی و مالیات از ابتدای ماه آینده میلادی (جولای) تا پایان سال جاری آغاز می‌شود.  

به نوشته این رسانه، مقامات سوریه واردات بخش دولتی از ایران را برای سالها از عوارض گمرکی و مالیات معاف کرده‌ بودند.  

ایران یکی از مهمترین کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی از سوریه حمایت می‌کند.  

در این پیوند، شبکه خبر سوریه نیز به نقل از مسئول سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که ارزش صادرات ایران به سوریه طی دو ماه نخست سال جاری (خورشیدی) ۷۳ درصد افزایش یافته است.   

این شبکه به نقل از «سهیلا رسولی نژاد» اضافه کرد: ارزش صادرات ایران به سوریه طی دوره ۲۱ مارس (اول فروردین) تا ۲۰ می‌ (۳۰ اردیبهشت) ۷۳ درصد رشد داشته است.  

وی ارزش این صادرات را ۴۹ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: قطعات یدکی، توربین‌های بخار به ارزش ۳۰ میلیون دلار، آهن، فولاد، شیر خشک و لوازم برق از مهمترین کالاهای صادر شده به سوریه طی مدت یاد شده بوده است.  

مسئول سازمان توسعه تجارت ایران، جایگاه سوریه در بازارهای صادراتی کالاهای ایرانی را در رده چهاردهم اعلام کرد و افزود: ارزش واردات ایران از سوریه فقط دو میلیون دلار است.  

شبکه خبر سوریه اضافه کرد: دو کشور توافق کرده بودند که از طریق ایجاد مشارکت مشترک بین شرکت «تجارت سوریه» و شرکت «اتکا» ایران مبادلات تجاری را افزایش دهند.  

این مشارکت با هدف تبادل محصولات و ایجاد یک مرکز تجاری در دمشق برای نمایش محصولات ایران و مراکز تجاری سوریه در ایران انجام می‌شود.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید