رئیس سازمان بورس گفت: علت تاخیر در واریز بخش دوم سود سهام عدالت آن است که هنوز چند شرکت بورسی سرمایه‌پذیر سودی را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

چرا بخش دوم سود سهام عدالت پرداخت نمی‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس در مورد روند بررسی طرح ۷+۳ که قرار بود به عنوان یک بازوی حمایتی در بازار سرمایه به اجرا در آید، اظهار کرد: بحث هفت موردی که در جلسه سران قوا تصویب شد، اکنون نیز در حال طی کردن مراحل اداری خود است.

او افزود: به طور مرتب در حال پیگیری بحث واریز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار هستیم تا بین صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی هماهنگی لازم ایجاد شود، تا هرچه سریع‌تر مشخص شود که این مبلغ قرار است از کدام یک از منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک مرکزی به صندوق تثبیت واریز شود، اما متاسفانه به دلایلی نمی‌توان زمان دقیقی را برای واریز این مبلغ به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه مشخص کرد.

رئیس سازمان بورس بیان کرد: اما به شخصه این اطمینان را به سهامداران می‌دهم که از جانب سازمان بورس به طور مداوم پیگیر واریز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه هستیم.

دهقان دهنوی در مورد واریز مابقی سود سهام عدالت، تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر واریز مابقی سود سهام عدالت هستیم و امیدواریم که تا پایان این هفته بتوانیم به جمع بندی برسیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: علت دیرکرد در واریز بخش دوم سود سهام عدالت به سبب آن است که از ۳۶ شرکت بورسی سرمایه پذیر چند شرکت سودی را فعلا به حساب سپرده گذاری مرکزی به منظور تجمیع مبالغ واریز نکردند، ما به آن‌ها تا پایان این هفته فرصت داده‌ایم تا همکاری لازم را انجام دهند، در غیر این صورت به طور قطع اسامی آن‌ها را منتشر خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید