مدیرعامل ایران گلاب با اشاره به صادرات به کشورهای خلیج فارس گفت: صادرات به کشورهای عربی چون کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس چون دبی، قطر، بحرین، عمان و سعودی صادرات بسیار خوب و موفقی داشتیم و امروز گلاب ربیع یکی از برندهای شناخته شده جهان است و ما در دنیا در رابطه با گلاب حرف اول را می‌زنیم و به همین دلیل لقب سلطان گلاب را به ما اختصاص دادند.

حجم بالای سفارش گلاب در دوران کرونا به قدری بود که امکان پاسخ به همه آنها را نداشتیم

سلام نو- سرویس اقتصادی: مدیرعامل ایران گلاب از برنامه ریزی برای توسعه صادرات محصولات دارویی شرکت خود خبر داد.

مجید راهب مدیرعامل ایران گلاب، ملقب به سلطان گلاب جهان در گفت‌وگو با سلام نو وضعیت فروش در دوران کرونا را تشریح و اظهار کرد: عمده محصولات ایران گلاب صادر می‌شود و در این دوره عمده سفارشات خارج از کشور به ویژه سفارش از کشور چین را به دلیل حجم بالای سفارش‌ها به طور کامل جوابگو نبودیم، کارمان به نحوی بود که سفارش ۸۰۰ کانتیتر فقط در یک مرحله داشتیم که هیچ محصولی در ایران به این حجم سفارش داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در کشورهایی مانند چین موفق عمل کردیم. به دلیل استقبال بسیار بالا نتوانستیم همه سفارش‌ها را پاسخگو باشیم و چهل درصد سفارشات حذف شد که محدودیت‌های کرونا و کمبود کامیون برای انتقال هم یکی از دلایل آن است.

حجم بالای سفارش گلاب در دوران کرونا به قدری بود که امکان پاسخ به همه آنها را نداشتیم

مدیرعامل ایران گلاب با اشاره به صادرات به کشورهای خلیج فارس گفت: صادرات به کشورهای عربی چون کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس چون دبی، قطر، بحرین، عمان و سعودی برای ما موفقیت آمیز بود.  امروز گلاب ربیع یکی از برندهای شناخته شده جهان است و ما در دنیا در رابطه با گلاب حرف اول را می‌زنیم و به همین دلیل لقب سلطان گلاب را به ما اختصاص دادند.

راهب از ایجاد گل‌کاری و کِشت گل توسط شرکت ایران گلاب خبر داد و گفت: حدود ۵۰۰ هکتار گل محمدی زیر کِشت بردیم و در استان‌های مرکزی، اصفهان و فارس کارخانه‌های مشارکتی تاسیس کردیم. سال گذشته برای مصرف داخل هم کم آوردیم و قیمت هر کیلو گُل از ۱۰ هزار تومان سال گذشته تا کیلویی ۴۰ هزار تومان هم رسید.

وی ادامه داد: در بازار دارویی بسیار موفق عمل کردیم و هم اکنون عمده فعالیت ما تولید محصول برای بازار دارویی است. حدود هزار هکتار زمین زیر کِشت گیاهان دارویی داریم و در نقاط مختلف ایران هر جا که زمین مناسب کِشت وجود دارد مشارکت می‌کنیم. ما به طور اختصاصی برخی محصولات دارویی را تولید می‌کنیم‌.

حجم بالای سفارش گلاب در دوران کرونا به قدری بود که امکان پاسخ به همه آنها را نداشتیم

مدیرعامل ایران گلاب توسعه صادرات را از اولویت‌های ایران گلاب برشمرد و گفت: کِشت گُل و تامین داروی در سطح جهانی از اولویت‌های ما است. امسال نزدیک ۴۰۰ هکتار زمین زیر کِشت گیاه نعنا بردیم، در استان‌های البرز، فارس، اصفهان که در رسانه‌ها بازتاب خوبی داشته. ما در قالب یک برنامه فوق العاده در حال توسعه هستیم و با علاقه این فعالیت را ادامه می‌دهیم.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید