فواید خوردن تخم مرغ کامل (زرده و سفیده) برای بدن زیاد است و بخش زرده تخم مرغ دارای موادی است که خواص ضدالتهابی دارد و همچنین برخی ترکیبات موجود در زرده می‌تواند همانند مسکن در بدن عمل کند.

خواص شگفت‌انگیز مصرف زرده تخم مرغ برای بدن

به گزارش سلام نو به نقل از نیوز تِرَک لایو، بسیاری از مردم علاقه دارند تنها سفیده تخم مرغ را مصرف کرده و از مصرف زرده آن اجتناب کنند. آن‌ها این کار را برای جلوگیری از افزایش سطح کلسترول خونشان انجام می‌دهند. در حقیقت افراد به ویژه ورزشکاران با این تصور که زرده تخم مرغ دارای سطح بالایی از کلسترول است، آن را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند.

متخصصان تغذیه تاکید دارند هر دو بخش تخم مرغ دارای مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است. تخم مرغ کامل دارای سطح قابل توجهی از منیزیم، منگنز، ویتامین دی، پروتئین، آهن و آمینو اسید است.

کمتر کسی می‌داند که مصرف زرده تخم مرغ به جذب بهتر پروتئین موجود در سفید آن در بدن کمک می‌کند. توصیه می‌شود اگر از بیماری‌های جدی مرتبط با کلسترول رنج نمی‌برید، خوردن یک تا دو تخم مرغ کامل در طول روز ایرادی ندارد.

در حقیقت کبد انسان خود تولید کننده کلسترول است و اگر شما حتی روزانه دو تخم مرغ کامل مصرف کنید، کبد با تنظیم تولید آن، در جذب کلسترول بیشتر دچار مشکل نمی‌شود. در حقیقت زمانی که میزان کلسترول دریافتی فرد از منابع غذایی افزایش می‌یابد، کبد به طور خودکار اقدام به کاهش تولید کلسترول می‌کند.

تخم مرغ

متخصصان تاکید دارند فواید خوردن تخم مرغ کامل (زرده و سفیده) برای بدن زیاد است. مطالعات نشان داده است بخش زرده تخم مرغ دارای موادی است که خواص ضدالتهابی دارد. همچنین برخی ترکیبات موجود در زرده می‌تواند همانند مسکن در بدن عمل کند.

به طور معمول مصرف متعادل هر ماده غذایی برای بدن مفید است. با این حال، زیاده روی در مصرف مفیدترین مواد غذایی نیز می‌تواند برای بدن مضر باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید